Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ugnsbakad sejfilé med ägg och persiljesås eller korvsauté Stroganoff med ris står på menyn imorgon. Tror jag skippar dagens lunch och går till Spicy hot istället.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag orkade inte gå till vanliga mataffären idag o blev därmed utan matlådor. Handlade tre saker på ICA nere på stan istället. Om kvällarna och nätterna sitter jag hungrig och läser om mat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Efter att jag varit till kyrkogården gick jag till en närbelägen ICA-affär. Köpte en kylrätt (tror inte den var fryst) med nudlar och kyckling. Den var supergod. Den affären är lite större än Hemköp jag brukar gå till annars.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Kan du fortsätta gå till den affären?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jo då. Ombyte förnöjer, som man brukar säga. Är lite längre att gå bara och jag måste korsa en tungt trafikerad väg två gånger, då gångbanan är avstängd en bit på grund av nybygge. Affären heter ICA Nära Strömmen. Har för mig att de också säljer dagens varma lunch, det måste jag kolla upp.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

1. Thaiköttbullar i panangcurry och kokosmjölk
2. Pad khra pow: Wokad fläskfärs med chili, basilika
3. Wokade äggnudlar, currykryddade med kyckling
4. *** Schweizerschnitzel, rödvinssky, klyftpotatis ***
5. Wokgrönsaker i curry och kokosmjölk med tofu.

Detta är morgondagens luncher. Nu gäller det bara att hitta dem i affären. Kan kanske fråga i kassan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Fläsknoisette med champinjonsås eller inbakad fisk med potatismos och remouladsås erbjuds på Hemköp imorgon. Kanske kommer jag iväg till affären vid elva. Om inte så vill jag till Spicy hot. Det senare alternativet blir betydligt dyrare än det första.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Som vanligt gjorde jag inte allvar av mina matplaner. Jag hade tänkt slinka in på Spicy hot för en rätt plus fyra vårrullar, men kände mig orolig. Gick istället in på ICA, men lika bra var det, för det kostar att äta sig mätt på snabbmat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ny dag och med den en ny måltid. Frågan är bara vad jag ska äta. Ska till mataffären och köpa läsk och folköl och kanske blir det en ost- och skinkbaguette, något jag börjat äta rätt ofta om helgerna. Eller så går jag till det asiatiska haket.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev en baguette o en färdigrätt i mataffären förut.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ska försöka komma upp vid elva imorgon. Köpa dagens varma lunch. Vet inte vad som erbjuds än, Internetsidan uppdateras efter midnatt någon gång.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Stekt strömming med potatismos och köttbullar med gräddsås är dagens mat. Tror jag skippar den och handlar thaimat istället. Köttbullar har jag förätit mig på.
Post Reply