Klocktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Klocktråden
Hydro Conquest heter den. Lägg upp en bild på din klocka, Cosmos.
Ser ungefär ut så här, mitt ex har utgått ur sortimentet:

Egentligen är allt bara på låtsas.
Den var snygg! Var laddade du upp bilden?
Fantasio,
Det står "28" till höger. Vad betyder det? Datum?
Det står "28" till höger. Vad betyder det? Datum?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Japp, det är datumet. Ska jag försöka mig på att ställa om klockan till vintertid imorgon? Skruvar man kronan motsols och sedan drar ut den? Sen då? Åh, jag vill inte gå till urmakaren över en sådan struntsak. Tänk om jag inte får in kronan igen, då kommer det in fukt i klockan och urverket rostar. Det har jag varit med om på en tidigare klocka.
Du skulle kunna googla på just din modell om hur man gör. Finns säkert videor om det på YouTube.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Var försiktig så att du inte förstör din nya klocka Fantasio.
Jag tycker att om man köper nåt för 18000 så borde man få med en bruksanvisning!
Jag tycker att om man köper nåt för 18000 så borde man få med en bruksanvisning!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kanske fick jag med mig en bruksanvisning, men det är tveksamt. Jag fick en pappåse med Longines tryckt på den. I den ligger kartongen som klockan kom i, har länkar till armbandet i den. Jag såg faktiskt på nätet om en man som ögnade igenom en bruksanvisning. Jag kanske kan be min syster om hjälp.
Min syster och jag gick tillsammans till mataffären. Väl där plockade jag på mig ett sexpack folköl och hon blev inte glad. Hon påpekade att jag sagt att jag skulle sluta supa om jag köpte mig klockan jag just köpt. Men några folköl om dagen vill jag ha, det är väl inte så farligt? Jag ska försöka leva snålt en längre period. Jag gillar ju klockor och har så gjort sedan 80-talet då jag körde med fejk-Rolex. Jag har bara köpt två dyra klockor på denna tid, det blir inte mycket pengar om man slår ut det på en period av 30 år.
Sköj med nya klockan Fantasio!
Jag har försökt hitta min senaste klocka men hittar den inte, retar mig lite.
Jag har försökt hitta min senaste klocka men hittar den inte, retar mig lite.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Jag tittade igenom påsen jag fick kartongen med klockan i. Där fanns ingen bruksanvisning. Det får bli ett besök i klockbutiken imorgon och ska be dem förklara vad och hur de gör. Det gäller att få in kronan ordentligt så fukt ej tränger in i klockan. Det är ju en dykarklocka, men är den inte tillfredsställande tätad spelar det ingen roll. Tror ni urmakaren tar betalt för att ställa om klockan till normaltid och visa mig hur han/hon gör?
Det kommer inte att bli en Rolex för mig. Visst har jag råd med en, men dels är det tydligen svåra att få tag på, vad viktigare är att jag inte tycker de är så snygga. Min Longines jag köpte i torsdags blev jag betuttad i och tittar på den och kan knappt fatta att den sitter runt min handled. Visst har Rolex en och annan snygg klocka, men tycker de är fruktansvärt högt prissatta.