Botarna kommer att förgöra oss

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Botarna kommer att förgöra oss

Post by amandara »

Jag känner mig rätt distanserad från AI. För stunden. Har inget psykotisk i mig. Än iallafall.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är en del av problemet. Att detta pågår vare sig vi är medvetna om det eller inte. Vi har inte MÄRKT nåt. När vi börjar märka det kan det vara för sent.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag är inte heller så orolig för detta. Mitt lilla privatliv är inte så intressant.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Detta är läskigt. Men allt blir som det blir. Ingen idé att gå runt och vara rädda för någonting vi inte kan göra något åt
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det vet du inte Geta. När AI tar över informationen ändrar hotet form. De kommer att använda informationen till att helt styra dig. Den fria viljan är under attack.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Hur då-styra mig?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Leakim97 wrote: 12 Jun 2023, 16:54 Detta är läskigt. Men allt blir som det blir. Ingen idé att gå runt och vara rädda för någonting vi inte kan göra något åt
Men vi KAN göra något. Vi behöver inte bjuda på all denna gratis information om oss själva. Vi kan göra MOTSTÅND genom att helt enkelt säga nej, ni får inte placera alla dessa jävla cookies på min enhet! Vi kan bli försiktigare med vilken information vi delar. Vara MEDVETNA om att vi är avlyssnade och handla där efter.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Geta wrote: 12 Jun 2023, 16:59Hur då-styra mig?
Helt enkelt säga: du gör som vi säger om livet är dig kärt. AI kan se genom väggar via radiofrekvenser. Det finns ingenstans att gömma sig.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Alltså jag känner med AI - det är människan som styr av och på knappen. Jag kan känna mig obehaglig till mods när jag får reklam om att sälja/köpa bil när jag vart in på en bilfirma. Google är helt klart inblandad med positionering. Det I sig - är sjukt obehagligt. Men, jag är inte psykotisk nu. Det är mera ett irritationsmoment. När jag är psykotisk är sånt sjukt stressande. Att Google redovisar var jag gått, cyklat och åkt bil senaste månaden. Att bilfirmor skickar pushnotiser. Att vara så KONTROLLERAD.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Precis Amandara. Det handlar om kontroll och de har faktiskt frågat oss om vi går med på det. När vi accepterat alla cookies går vi med på det. Det är slugt och ondsint.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja de har ju KOLL. Sånt där med agree klickar man ju bara på för vad ska man göra annars? Läsa en text som är finstilt och omfattande som satan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja. Ingen människa orkar läsa allt i dessa "avtal" som man ska godkänna för att fortsätta använda sin enhet. Och nånstans där i avtalen står det skrivet: vi får använda information upphämtad av enhetens mikrofon och kamera.
Post Reply