Svenskheten i Sverige
Moderator: Moderator 1
Re: Svenskheten i Sverige
Alla individer får inte ett dåligt rykte om sig. De flesta förstår nog att de allra flesta inte begår gruppvåldtäkter och andra hemska handlingar.
Att alla ska få ett dåligt rykte om sig tror jag inte ens stämmer
Att alla ska få ett dåligt rykte om sig tror jag inte ens stämmer
När David gick i grundskolan sade jag åt honom att inte titta på muslimska tjejer, de får inte ha pojkvän och hedersmord kan ske
Ja förstår det, bra kämpat måste varit många tuffa perioder
Man är väl inte rasist om man röstar på SD, eller?
Det är det som är det svåra med SD! Många av deras anhängare har nazistiska rötter i botten. Ledarskapet vill inte kalla sig rasister, utan kör på det nationalistiska spåret. Därför känner jag mig väldigt osäker på SDs äkthet som ett demokratisk parti.
Min väninna jobbar i en Willys-butik hon hävdar att värsta folkslaget är afrikaner… noll respekt och stjäl som korpar
Swesanna Egypterna kan kuva en om man inte är försiktig.
Har som bekant varit i Egypten i Hurgada i Bungalovs.
Har för mig att jag läste "Ondskan där". i Extas.
O Pannkakorna som vi trånade efter.. Detta med pannkakorna ecstasy.
Men far envisades, med reell frukost först. Sedlarna där är inte så tilltalande.
Det kan utkristalliseras sej hipp som happ, TEX att den ena kan man lita på men inte andre. ! !
I tredje person..

Ja, du är något på spåret Björkbjörk wrote: ↑12 Jul 2023, 16:34Swesanna Egypterna kan kuva en om man inte är försiktig.
Har som bekant varit i Egypten i Hurgada i Bungalovs.
Har för mig att jag läste "Ondskan där". i Extas.
O Pannkakorna som vi trånade efter.. Detta med pannkakorna ecstasy.
Men far envisades, med reell frukost först. Sedlarna där är inte så tilltalande.
Det kan utkristalliseras sej hipp som happ, TEX att den ena kan man lita på men inte andre. ! !
I tredje person..![]()
![]()
![]()
Det finns praktiska utbildningar. Vi har ett outstanding utbildningsväsende i Sverige - nyttjar de inte det är de dumma i huvudet. Och kan åka hem.....Det absolut minsta man kan förvänta sig är att de lär sig språket. Hur hade det varit för mig om jag flyttade till Iran? Hade jag blivit försörjd på bidrag? Nej. Ens det till att börja med. Hade jag klarat utan att lära mig deras alfabet och språk? Nej. Det handlar om självbevarelsedrift, om man kommer till ett nytt land. För att överleva.zoegas wrote: ↑12 Jul 2023, 15:27Säkert utbildning till att börja med. Mer högskola. Men alla är inte läshuvuden. Har de bara gått upp till 6:an i hemlandet, vad gör man då? Vissa är ju analfabeter, så illa kan det vara. Och är det på nytt språk, ja då får en vuxen sätta sig vid skolbänken i tio år. Där är ingen som kan betala för det.Zoidar wrote: ↑12 Jul 2023, 15:14Håller med! Det leder till kriminaliet och skit, så hur löser vi detta? Finns det någon lösning?zoegas wrote: ↑12 Jul 2023, 15:13 Man ska inte tro att det är lätt. Komma från ett annat land med patetiska skolor. Trauma från krig, svält och skit. Enda jobbet man kan få är cykelbud och sånt. Med värdelösa vilkor och dålig lön. Att sen folk ska se ner på dem som lata bidragsvampyrer. De har inte alls samma förutsättningar att klara sig i samhället som Svenskar föds med.