EU-valet
Moderator: Moderator 1
Re: EU-valet
Putinregimen mördar sina opponenter med gift. Ryssland har gräsliga fängelser. Det är en diktatur. Förstår inte vad som är bra med Ryssland.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Stig Fredriksson som tidigare har varit korrespondent i Moskva säger i Tankar för dagen i P1 att Putin inte har satsat något på välfärden för ryssarna under hans tid vid makten.
https://sverigesradio.se/avsnitt/stig-f ... na-problem
https://sverigesradio.se/avsnitt/stig-f ... na-problem
Såg en dokumentär om ett ryskt fängelse som gjorde mig spyfärdig. Det var bara sadister i personalen och de njöt i fulla drag av att misshandla och förnedra de intagna. Dag ut och dag in. Jag ville bara spy och vart tvungen att stänga av.
Man behöver inte heller vara brottsling för att hamna i ryskt fängelse. Det räcker med att kritisera regimen.
Man behöver inte heller vara brottsling för att hamna i ryskt fängelse. Det räcker med att kritisera regimen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ryssland har varit ett land för trälar.
Träldomen försvann i Sverige på 1300-talet.
För några år sedan var jag på släktforskningens dag på biblioteket. Då fick jag hjälp att forska på min släkt. Då visade det sig att i min farmors barndomshem hade det funnits en piga. Hon som hjälpte mig att hitta min släkt ville nita till mig för det.
Min farmor var piga från 14 års ålder. Men så kom farfar och ville gifta sig med henne. Då fick hon ett bra liv som fru. De hade till och med ett hembiträde.
Geta,
Oj, det är knappast ditt fel hur din farmor växte upp.
Oj, det är knappast ditt fel hur din farmor växte upp.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Hembiträde och piga är väl samma sak.
Ja det är det nog. En form av tjänare.