Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Klocktråden

Post by zoegas »

Jag prenumererar på webbtidning för lyxklockor. Där var en klocka där timmvisaren är vätska i ett rör runt boetten. Och "tickar" på med hjälp av kapillärkraft. Så är den helt mekanisk, inga batterier. 600.000 kronor för modellen i titan.

Image

Image
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

Fantasio wrote: 16 Aug 2024, 22:13 Min syster ska ge mig telefonnumret till försäkringsbolaget jag är kund hos. Ska även få numret till bolaget jag försäkrat klockan hos. Fy fasen så lågt att stjäla av en patient med stort vårdbehov som jag var. Man kan inte lita på någon verkar det som.
Dom tjänar väl för lite eftersom dom måste stjäla klockan din.

Vet med mig att andra psykpatienter som blivit av med fått sina mobiltelefoner stulna senast jag låg inlagd år 2008, fastän mobilerna låg inlåsta i skåp i ett låst rum.

Och ingen av personalen vet något hur det gått till som.
Nädå, helt oskyldiga som lamm är dom. :evil:
Idioter till personal som inte förstår vad som är "mitt och ditt".

Hade en fet bunt med dollarsedlar inlåst i ett skåp dom fick jag ju lyckligtvis tillbaka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster fotade av polisanmälan och mitt kvitto på klockan. Fick tidigare webadressen solidab.se, men ingen mailadress. Fick googla på Solid o hittade en e-postadress. Det är jobbigt att vara brottsoffer.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hade ett par tusen i kontanter denna den senaste inläggningen. Dem fick jag tillbaka.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har snott en tröja och ett par paket cigg av en tjej. Jag döljde det inte heller.. :lol: Men sen norpa personalen en femhundring av mig och gav henne. Jag hade ett gäng femhundringar i rummet. Jag fatta inte det utan börja anklaga en annan suspekt tjuv. Tröjan var av märke och värd mycket mer än en femhundring.Ja herregud jag kommer ALDRIG hamna på ett sånt ställe igen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

"Tack för ditt mail! Vänligen lämna in box och certifikat till butiken, och be dem bekräfta till oss att den blivit inlämnad genom att skicka bild."

Detta mail fick jag igår. Så det är urmakaren som ska ta bild? Eller är det jag?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Förstår inte? Var ifrån kom mailet?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 29 Aug 2024, 07:53 Förstår inte? Var ifrån kom mailet?
Från försäkringsbolaget. Han i klockaffären var förvånad att han skulle fota min tomma kartong. Men han ska tydligen ringa försäkringsbolaget imorgon, så får vi se vad som händer. Han fick mitt mobilnummer också.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har tagit på min min första relativt dyra klocka; En Longines i titan. Har tyvärr slarvat bort de avtagna länkarna, så det blir svårt att sälja den. Den sitter perfekt på min handled. Gav runt 9000 spänn för den för cirka 30 år sedan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det har kommit ett brev från Folksam. Kan bara anta att det gäller min stulna klocka. Jag vågar inte öppna det, tänk om jag blir utan pengar. Fan! Jag tyckte så mycket om min fina dykarklocka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej brevet från Folksam gällde något helt annat. Nu vill försäkringsbolaget, vilket jag söker ersättning ifrån, veta om jag fått ut något på min hemförsäkring. Vidarebefordrade mejlet till min syster.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Försäkringsbolaget och jag bollar e-post mellan oss. Idag vidarebefordrade jag ett mejl jag fått av min syster. Jag vill ha en ny klocka, inte få pengar som inte täcker en ny fining.
Post Reply