Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

När jag slutade färga håret blev jag av med problemet torra toppar. Mitt hår är varken fett eller torrt nu. Det är normalt. Förut när jag färgade håret var jag tvungen att smörja topparna med olja för de såg så risiga ut.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Ja bruka använda marrocanolja i hår innan. Blev salongsnyggt :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:thumbup:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Jag har också slutat färga håret, har börjat få vita hårstrån
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Miika wrote: 30 Jun 2022, 09:23 Jag har också slutat färga håret, har börjat få vita hårstrån
Visst är det skönt att inte färga håret! En befrielse! Det var jobbigt att behöva färga håret en gång i månaden, för så ofta var jag tvungen att färga utväxten.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Får jag fråga dig Memphis om tipsen du gav igår om billiga och bra cremer mot pormaskar, salicylsalva är väl uttorkande, man har mindre fukt naturligt kan jag tänka mig när man blir äldre, är det då bra att använda som du nämnde apoteket kronans hudvårds serie med salicylsyra ?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hm. Det vet jag inte Yrväder. Det kanske du har rätt i. Själv har jag fet ny, så jag tål salicylsyra (BHA-syra) väldigt bra. Om man har torr hy är det nog ingen höjdare.
Har man torr hy och vill använda AHA- syror i stället så är nog mandelsyra den mest rekommenderade.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Pormaskar är ovanligt, när man blir äldre. Det förekommer bara i korsord.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Pormaskar har man väl livet ut, det tycker jag alla människor har. Om man ser till näsan, på kinder,haka bara det att de inte utvecklas till acne, Man får väl mindre talgutsöndring ju äldre man blir.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har nästan aldrig svarta pormaskar. Däremot får jag hormonell akne ibland.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Svarta pormaskar beror inte det att det kommit smuts eller vad man ska säga, från luften, rök.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det svarta på pormaskar är härsket fett. Fett från poren som kommer i kontakt med luften härskar och blir mörkt.
Post Reply