Hur sov du inatt?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur sov du inatt?
Som vanligt. Jag brukar vakna med rödsprängda ögon. Smartklockan säger att jag sover för lite djupsömn.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Sov ryckigt, vaken var 3:e h, och kommer inte ur sängen förrän efter 14. Inte bra, jag som skulle justera min sömncykel. Känner mig så misslyckad .. nu får jag informera min ssk att jag inte klarar det.
Sov hyffsat. Trodde det var måndag när jag vakna.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Natten som var, var ingen sömn alls, slocknade vid 06.00 sov till bortåt 11.00 varit vaken sedan dess. Det bästa vore om jag bröt det direkt och får sova normalt i natt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag lade mig strax efter midnatt tror jag, eller någon timma senare. Låg till efter tre på eftermiddagen.
Känn dig inte misslyckad Swesanne. Jag har samma problem. Har svårt att hålla sömnschemat.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ibland vill sömnen bara inte samarbeta. Vad har du testat för att få rätt på sömnen?
Mitt problem är att utan medicin så sover jag bara 4 timmar per natt. Tackar för att Propavan finns. Den gav mig sammanhängande 8 timmars sömn från 22 till 07. Melatonin försköt min sömn så att jag somnade 19-20 på kvällen och vaknade mitt i natten istället. När jag var som sjukast och gick hemma så blev mina sömnrutiner oregelbundna. Jag gick och lade mig senare och senare på natten. Tack vare sysselsättning så blev jag tvingad att förskjuta sömnen, och det kom naturligt då jag blev trött på kvällarna efter att ha varit aktiv under dagen.
'cause the freak inside controls my mind
Jag hade Propavan men läkaren satte ut det. Har melatonin på kvällen och insomningstablett. Nu vill jag skjuta sömnen att somna vid 24 och gå upp 12.45.Nobel wrote: ↑09 Jan 2022, 18:20Ibland vill sömnen bara inte samarbeta. Vad har du testat för att få rätt på sömnen?
Mitt problem är att utan medicin så sover jag bara 4 timmar per natt. Tackar för att Propavan finns. Den gav mig sammanhängande 8 timmars sömn från 22 till 07. Melatonin försköt min sömn så att jag somnade 19-20 på kvällen och vaknade mitt i natten istället. När jag var som sjukast och gick hemma så blev mina sömnrutiner oregelbundna. Jag gick och lade mig senare och senare på natten. Tack vare sysselsättning så blev jag tvingad att förskjuta sömnen, och det kom naturligt då jag blev trött på kvällarna efter att ha varit aktiv under dagen.
Hoppas att ni hittar något som funkar för dig. Är nyfiken på hur ni resonerade, varför satte läkaren ut Propavan? Min läkare vill byta ut insomningstabletter mot Propavan eftersom att Zolpidem är vanebildande men inte PropavanSwesanne wrote: ↑09 Jan 2022, 18:25Jag hade Propavan men läkaren satte ut det. Har melatonin på kvällen och insomningstablett. Nu vill jag skjuta sömnen att somna vid 24 och gå upp 12.45.Nobel wrote: ↑09 Jan 2022, 18:20Ibland vill sömnen bara inte samarbeta. Vad har du testat för att få rätt på sömnen?

'cause the freak inside controls my mind
Hon vill ”rena” en. Är min uppfattning, du anar inte hur mycket ångest jag har. Och jag får inte benzo. Men nu har jag två barn hemmaboende och jag måste vara lite alert. Jag tror det är därför hon är så ”snål” med medicin. Däremot vägrar hon sänka Olanzapine. Jag har ju svårt med själva insomningen.. demonerna äter mig..Nobel wrote: ↑09 Jan 2022, 18:35Hoppas att ni hittar något som funkar för dig. Är nyfiken på hur ni resonerade, varför satte läkaren ut Propavan? Min läkare vill byta ut insomningstabletter mot Propavan eftersom att Zolpidem är vanebildande men inte PropavanSwesanne wrote: ↑09 Jan 2022, 18:25Jag hade Propavan men läkaren satte ut det. Har melatonin på kvällen och insomningstablett. Nu vill jag skjuta sömnen att somna vid 24 och gå upp 12.45.Nobel wrote: ↑09 Jan 2022, 18:20
Ibland vill sömnen bara inte samarbeta. Vad har du testat för att få rätt på sömnen?
Mitt problem är att utan medicin så sover jag bara 4 timmar per natt. Tackar för att Propavan finns. Den gav mig sammanhängande 8 timmars sömn från 22 till 07. Melatonin försköt min sömn så att jag somnade 19-20 på kvällen och vaknade mitt i natten istället. När jag var som sjukast och gick hemma så blev mina sömnrutiner oregelbundna. Jag gick och lade mig senare och senare på natten. Tack vare sysselsättning så blev jag tvingad att förskjuta sömnen, och det kom naturligt då jag blev trött på kvällarna efter att ha varit aktiv under dagen.![]()
Swesanne,
Jag kan förstå att du har ångest, när det var så nyligen som du insjuknade
i den här sjukdomen. Det måste ha kommit som en chock.
Jag kan förstå att du har ångest, när det var så nyligen som du insjuknade
i den här sjukdomen. Det måste ha kommit som en chock.