Hur sov du inatt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Swesanne
Talliummedlem

Re: Hur sov du inatt?

Post by Swesanne »

Geta wrote: 09 Jan 2022, 18:47 Swesanne,

Jag kan förstå att du har ångest, när det var så nyligen som du insjuknade
i den här sjukdomen. Det måste ha kommit som en chock.
Ja, total förödelse i min värld. Men jag har ju känsligheten i släkten. Min faster hade en schizofrenidiagnos. Det är bara att bita ihop.. jag har ju tre barn att finnas till för. Men jag tycker inte det är kul att leva, helt ärligt..
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Swesanne wrote: 09 Jan 2022, 18:42
Nobel wrote: 09 Jan 2022, 18:35
Swesanne wrote: 09 Jan 2022, 18:25
Jag hade Propavan men läkaren satte ut det. Har melatonin på kvällen och insomningstablett. Nu vill jag skjuta sömnen att somna vid 24 och gå upp 12.45.
Hoppas att ni hittar något som funkar för dig. Är nyfiken på hur ni resonerade, varför satte läkaren ut Propavan? Min läkare vill byta ut insomningstabletter mot Propavan eftersom att Zolpidem är vanebildande men inte Propavan :think:
Hon vill ”rena” en. Är min uppfattning, du anar inte hur mycket ångest jag har. Och jag får inte benzo. Men nu har jag två barn hemmaboende och jag måste vara lite alert. Jag tror det är därför hon är så ”snål” med medicin. Däremot vägrar hon sänka Olanzapine. Jag har ju svårt med själva insomningen.. demonerna äter mig..
Ångest är jobbigt... Den kan bli bättre med tiden, även om det kan ta lång tid. Vad är det som gör att du har svårt med insomningen?
'cause the freak inside controls my mind
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har någon av er någon av er prövat Quetiapine? Det är ett antipsykotika men jag har den för dess sederande egenskaper, alltså som sömnmedicin första gången var jag inte beredd på hur snabbt den verkade. Tog den en sen kväll var inne på viska.se och konverserade med en där. Strax efter jag tagit startdosen, man börjar alltid på 50 mg tog tabletten och skrev jag måste stänga ned. Fick stängt av datorn gick in i köket för en sista kopp kaffe, höll på att somna så jag fick ta ett snabbt tag i diskbänken för jag höll på att ramla av stolen. Drack kaffet satte mig på toa där att kissa en sista gång höll på att somna tog mig upp gick till sängen, innan huvudet nådde kudden sov jag. Vaknade en gång för att gå på toa och kissa inklusive kisspaus sov jag i 10 timmar. Har nu 150 mg och har svårt att sova har haft 200 mg på det sov jag men medicineringen sammanlagt slår sig på min sexuella förmåga så jag vill ha så lite medicin som möjligt. Kan rekommendera Quetiapine
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Är det hallucinationer du menar med Demoner Swesanne, eller är det tankar som snurrar runt och mals om. Vet inte hur din psykos såg ut men om du inte somnar på Zyprexa med tillägg av melatonin så stämmer det inte med den neuroleptikan du får.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

yrväder wrote: 09 Jan 2022, 20:09 Är det hallucinationer du menar med Demoner Swesanne, eller är det tankar som snurrar runt och mals om. Vet inte hur din psykos såg ut men om du inte somnar på Zyprexa med tillägg av melatonin så stämmer det inte med den neuroleptikan du får.
Det är som ”blixtar” i delar av kroppen, kan också komma i huvudet, men jag vaknar av det. Och tar jag insomningstablett brukar det hjälpa.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Är Zyprexa det enda alternativet du provat, uppkommer blixten enbart när du sover och då bara på natten! Fanns blixten i psykosen
Har själv haft Zyprexa gick upp 15 kilo oftast behöver man sova på efm av dem.
Blixten strålar genom dig som en elektrisk volt det gör ont du vaknar av smärtan
Det borde gå att komma åt och tycker du att det blir lättare med en Benzo de är inte tröttande hänger inte kvar Och så länge du håller dig till dosering ser till att det gått ett par timmar från det om du druckit alkohol så ska inte det är göra dig till en sämre mamma
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

yrväder wrote: 09 Jan 2022, 21:08 Är Zyprexa det enda alternativet du provat, uppkommer blixten enbart när du sover och då bara på natten! Fanns blixten i psykosen
Blixten strålar genom dig som en elektrisk volt det gör ont du vaknar av smärtan
Det borde gå att komma åt och tycker du att det blir lättare med en Benzo de är inte tröttande hänger inte kvar Och så länge du håller dig till dosering ser till att det gått ett par timmar från det om du druckit alkohol så ska inte det är göra dig till en sämre mamma
Du beskriver det bättre än mig. Exakt så är det, en elektrisk ström och jag vaknar av smärtan. Kommer när jag håller på att somna.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Sov bra och djupt.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Mardrömmar </3
'cause the freak inside controls my mind
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

För mig blev det ingen sömn. La mig vid ettiden och låg på sängen i kanske en timma innan jag gav upp.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Swesanne wrote: 09 Jan 2022, 21:30
yrväder wrote: 09 Jan 2022, 21:08 Är Zyprexa det enda alternativet du provat, uppkommer blixten enbart när du sover och då bara på natten! Fanns blixten i psykosen
Du beskriver det bättre än mig. Exakt så är det, en elektrisk ström och jag vaknar av smärtan. Kommer när jag håller på att somna.
Att vakna vid insomnandet och få flaschbacks i insomningsögonblicket kallas PTSD och Amerikanska soldater som varit i Irak och Afghanistan får Quetiapine mot att vakna i insomningsögonblicket du somnar utan att råka få uppvaknande i insomningsögonblicket. Jag har Quetiapine därför.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Swesanne wrote: 09 Jan 2022, 18:51
Geta wrote: 09 Jan 2022, 18:47 Swesanne,

Jag kan förstå att du har ångest, när det var så nyligen som du insjuknade
i den här sjukdomen. Det måste ha kommit som en chock.
Ja, total förödelse i min värld. Men jag har ju känsligheten i släkten. Min faster hade en schizofrenidiagnos. Det är bara att bita ihop.. jag har ju tre barn att finnas till för. Men jag tycker inte det är kul att leva, helt ärligt..
Du är ovanlig. Du har eller haft det mesta som de flesta med schizofreni bara
har kunnat drömma om. Fallet blir inte mindre för det.
Post Reply