Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

Ibland lånar jag böcker från bibblan, men jag hinner sällan läsa ut dem.

Samma fråga.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Om ingen står i kö på boken, kan man få låna om boken tre gånger. Så det är ingen ursäkt att man inte hinner.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

I gymnasiet läste jag bokserie på 40 böcker plus. Bra med bibliotek för de kostade 350kr styck!!!

Läser ni serier?
In a world where you can be anything, be kind.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Svindyra böcker! Minns jag läst det finns marknadsföringsböcker för universitetskurser går på 1000+ kr för 400- sidor.

Nej

Samma
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Ja om du menar tecknade serier (comics på engelska). De serieböcker jag läst är urgamla idag: Sorundasviten och Karolinersviten av Lars Widding, Stadserien, Per - Anders Fogelström, samt PC Jersilds samtliga romaner, fastän de är inte i serie.

samma
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Gillar Nemi!

Samma?
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Serier, gillar Asterix och Tintin.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kalle Anka.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Richard wrote: 02 Nov 2024, 11:03 Nej, jag har inte tänt något ljus...

Men jag skulle vilja tända ett för min morbror Mikael, morfar Frans, farfar Heinrich, farmor Aloise, Anders, Tina, Markus, Karolin, Agnetha, Viktor, Jonathan, Thomas och alla andra, jag kan ha glömt någon, förlåt för det.
Förlåt, jag glömde ju morfar! Givetvis ska morfar Frans vara med bland de första, samt glömde jag Markus. Har lagt till de nu.

Måste berätta en grej. Jag var inlagd på psykiatrisk avdelning när jag fick beskedet att morfar dött. Det var mina mamma som sa det. Det var runt jul 2003. Jag bröt ihop, men en bra skötare var med mig. Sen stabiliserades jag något, i.a.f. så jag fick permission så jag kunde fira nyår med vänner. Fick komma till en fest hos en raggare jag känner. Det var ingen direkt raggarfest, utan det var mer de som bodde där, en grannfest. Jag bodde inte där men fick som sagt komma ändå.

Jag tänkte skoja med raggaren att jag hade med mig fyrverkeripjäser, så jag tog med en tom handgranat. Nåja, sen skulle jag cykla hem, men kom inte långt utan halkade på en isfläck, så illa att jag bröt benet. På sjukhuset skulle de hänga upp min jacka, men då trillade handgranaten ut. Jag låg på en brits påverkad av alkohol, benzo och morfin. Försöker sluddra fram att den inte alls är farlig. Minns inte så mycket mer än att Securitas, polis o bombgruppen kom dit... Jag bara la mig på britsen o mumlade att jag inte planerat att hamna där, när nån skällde på mig. Jag struntade i resten.

Sen skulle jag köra upp till Lindesberg där morfar bodde, körde 60 mil med brutet ben. Tur att min bil var automatväxlad...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag har inte tänt några ljus.

Har du varit självmordsbenägen nån gång?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

En gång körde jag bil med alla fönstren nedvevade. Jag tänkte att jag skulle bli förkyld och dö.

Samma fråga.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 09 Nov 2024, 20:12 En gång körde jag bil med alla fönstren nedvevade. Jag tänkte att jag skulle bli förkyld och dö.

Samma fråga.
Tagit alla piller jag hade. Hamnade på akuten. Dog inte, fast det fattade du nog….

Samma?
Last edited by MsTibbs on 09 Nov 2024, 20:49, edited 1 time in total.
Post Reply