Personer med ätstörningar tycker om att känna sig hungriga men de förkortar snarare livet med det.
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Jo men det är väl de som äter så lite att de svälter?
En vän har fått kraftiga käkar och utstickande panna pga. anorexia. Tror han får tillväxthormon-påslag för kroppen försöker spara musklerna.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Tack Nobel
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Det blev ingen lång skogspromenad för myggen har kommit nu, och jag hade inget skydd på mig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Midsommar.. känns som jag blir själv i år, men det gör mig inget. Hade jag velat kunde jag ju frågat mig för lite här och där..
Jag hatar att vara ensam på midsommarafton. Men jag brukar fira med min mamma. Det beror på om hon har nåt annat planerat.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Min mamma skulle till en väninna och min bästa väninna skulle också bort. Grannen och en annan kompis var bortbjudna. Jag låter det vara så. Tiden är förbi när twinsen dansade runt egengjord midsommarstång..
Jag blir också ensam på midsommar. Får planera att laga något gott.
Synd att vi bor så långt ifrån varandra. Annars kunde vi träffas och fira midsommar ihop.
Fick ett svar från handledaren idag som var tacksam för födelsedagsmeddelandet och snarare verkade nyfiken än avvisande till schizofrenin. Han skrev att han skulle läsa på mer om sjukdomen och vi borde boka in en tid så att vi kunde talas vid någon gång. Han skrev att jag är en av hans bästa vänner och att han alltid kommer att finnas till för mig. Han önskar också att han kunde göra något för mig så att det skulle bli bättre. Jag har ett tungt lock på min känslogryta, men jag blir rörd trots det. Fick ett ganska långt meddelande, så ska ta någon dag att tänka igenom det innan jag svarar.Nobel wrote: ↑07 Jun 2022, 18:54 Skickade precis ett födelsedagsmail till min före detta handledare i USA. Berättade även lite om varför jag inte svarat på hans tidigare brev - schizofreni. Han var som en fadersfigur när jag var där och studerade, jag blev lite som hans son. Han såg till att jag hade det bra. Så tyckte det kändes rätt att berätta lite för honom. Han berättade för några månader sedan att en av kollegorna i labbet gick bort i cancer. Cancerforskare gick bort i cancer... och att han hade stannat hemma från jobbet i slutskedet för att vårda den sjuke. Verkligen en mycket fin och omtänksam man den där N. Vet att han har haft motgångar också och önskar honom verkligen allt bra och all lycka. Vet inte om det blev för mycket att nämna schizofrenin i ett födelsedagsmail, men så blev det denna gången. Vi får se hur han reagerar helt enkelt. Förväntar mig inget svar eftersom att jag inte orkade svara på hans senaste svar, men förhoppningsvis blir han lite glad av att jag hörde av mig och tänkte på honom på hans födelsedag.
'cause the freak inside controls my mind