Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
ja du har rätt
Oj vilka minnen man har till den - stuga på Öland, 17 år, Borgholms slottsruin. Magic.
Wow!

Den chansen måste du väl nästan ta? Om det inte funkar får du väl åka hem igen. Jobbigt iofs men om du inte åker, kommer du alltid att undra hur det hade varit.
Tveksamt om 300 000 kr räcker i två år dock. Det är dyrt att bo i NewYork.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Beställt spännband. Jag ringde och avbeställde. Då sa hon att de redan skickat det, men att hon skulle se till att jag fick återbetalning. Så sa jag men om jag hämtar ut det då, blir det gratis då? Ja, sa hon, annars skickas det automatiskt tillbaka till företaget. Har ni hört på maken? Märkligaste jag hört. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
"Plötsligt händer det."Zoidar wrote: ↑21 Dec 2024, 00:02 Beställt spännband. Jag ringde och avbeställde. Då sa hon att de redan skickat det, men att hon skulle se till att jag fick återbetalning. Så sa jag men om jag hämtar ut det då, blir det gratis då? Ja, sa hon, annars skickas det automatiskt tillbaka till företaget. Har ni hört på maken? Märkligaste jag hört.![]()
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen

Men får se hur det går med det...
För nästa år ska vi likvidera företaget, då kommer jag att få en stor summa pengar. I.o.f. skulle min pappa kunna ta det o köpa guld för o sen ge det till mig...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tycker väl inte en 500 lapp i bostadstillägg är något att gråta över om du ska få en stor summa pengar?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Grattis! Easy money!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag fick också ett brev från FK. Eftersom min inkomst ökar lite nästa år så får jag mindre i bostadstillägg! Det är ju fan
De ger med ena handen och tar med den andra! Men jag ska anmäla min hyreshöjning. Då kanske det går på ett ut.

Visst är fortfarande gränsen 100 000kr som man får ha i besparingar, innan bostadstillägget påverkas. Lite konstigt att gränsen inte har höjts med tanke på inflation.mrsearlgray wrote: ↑21 Dec 2024, 09:53 Tycker väl inte en 500 lapp i bostadstillägg är något att gråta över om du ska få en stor summa pengar?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.