Vad är dagens positiva händelse?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Geta »

MsTibbs wrote: 29 Dec 2024, 18:52 Syster på besök med barnen
De har väl ingen smitta med sig?
Richard
Administratör

Post by Richard »

Hercules723 wrote: 29 Dec 2024, 18:17 En domännamn jag köpte i November, den var värderad till $2,600. Betalade 200 kr. Kan nog få 2,000kr direkt för den.
Ångrar att jag inte behöll mitt efternamn som jag registrerade på 90-talet, handl.nu, men sen släppte det. Nu har en j-vla advokatbyrå med det fyndiga namnet H and L lagt beslag på dom domänerna. Jag har mitt fulla namn istället, richardhandl.com, samt naturligtvis viska.nu, och ett som jag bara testar saker med, använder det tillfälligt; mullakrekar.com Sen registrerade jag thingsforsale.com förra året, men släpper det, som jag fick iden om att bygga en sajt där jag säljer grejer, t.ex. fynd jag gjort på loppis. Men det blev aldrig av. Tidigare har jag även haft kritinformation.se, som jag skulle göra en parodi på den viktiga sidan krisinformation.se.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 29 Dec 2024, 19:08
MsTibbs wrote: 29 Dec 2024, 18:52 Syster på besök med barnen
De har väl ingen smitta med sig?
Nej inte vad vi märkt
In a world where you can be anything, be kind.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 29 Dec 2024, 19:57
Hercules723 wrote: 29 Dec 2024, 18:17 En domännamn jag köpte i November, den var värderad till $2,600. Betalade 200 kr. Kan nog få 2,000kr direkt för den.
Ångrar att jag inte behöll mitt efternamn som jag registrerade på 90-talet, handl.nu, men sen släppte det. Nu har en j-vla advokatbyrå med det fyndiga namnet H and L lagt beslag på dom domänerna. Jag har mitt fulla namn istället, richardhandl.com, samt naturligtvis viska.nu, och ett som jag bara testar saker med, använder det tillfälligt; mullakrekar.com Sen registrerade jag thingsforsale.com förra året, men släpper det, som jag fick iden om att bygga en sajt där jag säljer grejer, t.ex. fynd jag gjort på loppis. Men det blev aldrig av. Tidigare har jag även haft kritinformation.se, som jag skulle göra en parodi på den viktiga sidan krisinformation.se.
Domännamn, det är nog det enda man kan tjäna en hacka med, och samtidigt vara relativt lat. Sedan är det skoj att bygga sajter och bloggar, men jag har inte längre så mycket energi till sånt. Jag hade inte vågat äga, MullaKrekar.com :mrgreen:
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Hello fresh var ett bra köp! Stora portioner och första rätten var jättegod och enkel! Ska nog boka en kasse till med rabatt. :smile:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Shoppat mat
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Träffade grannen med den ilskna hunden när jag gick hem från affären. Då var hunden helt lugn. Fick veta att han förmodligen är rädd för svarta hundar.

Jag föreslog att vi ska ta en promenad tillsammans nån gång och det föll i god jord. Hoppas det hjälper!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Att jag sov gott och länge
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att jag kom mig i väg till stan redan på fm. Allt var öppet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Sluppit gå med Birk än så länge
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har inte hört en enda smällare under dagen. So far so good! :smile:
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Hittade en stor väggalmanacka med hundar.
Post Reply