Ja Geta det var en bra beskrivning. Man är på den mörka sidan och vet om att man kunde ha varit på den ljusa sidan. Det står en sjukdom ivägen.Geta wrote: ↑17 Jun 2022, 19:37Att leva ett liv på månens baksida.amandara wrote: ↑17 Jun 2022, 18:48 Idag träffade jag en person som är allt det där jag hade varit om jag inte blev sjuk. Läskigt. Och jag kände mig underlägsen och värdelös. Skam över den jag är har blivit. Men jag gör så gott jag kan. Utan sjukdomen hade livet varit ett helt annat. Jag börjar som inse hur handikappande sjukdomen är och hur mycket man verkligen VERKLIGEN går miste om. Man får aldrig någon andra chans det här livet vi har är det vi har. Nu bär det bara av mot ålderdom och handikapp tfa det. Det bär som utför. Det vet man ju men det är först på sistone som jag känner i hjärta och ryggmärg vad livet var, är och kommer att bli. Det är som hälften kvar men det kommer bli en rätt tråkig andra hälft. Jag är så glad att jag har Loppan mitt lilla guld i tillvaron.
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Endast katten är vaken. Städat undan gamla urväxta barnblöjor och hårfärg. Fixat lite inredning. Tyst som en mus. Loppan var orolig för grannen hade partaj så jag gick och satte mig bredvid henne och där blev jag kvar. Kollar in min lägenhet i natten och ur ett nytt perspektiv - ur en annan fåtölj. Jag är I stort sett helt nöjd med min lägenhet och inredning. Noll och intet behöver köpas. Bra för då ska jag spara pengar. De pengar jag får över efter snus ska jag samla ihop ett tag och fortsätta tatueringen på min rakbladsärrade arm.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Tänker på om jag ska sova ett tag till.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Funderar på om jag behöver bli hämtad imorgon?
In a world where you can be anything, be kind.
Har blivit bjuden av en väninna till midsommar, det blir ganska många. Hoppas jag klarar det!
-
Hade varit bra, att haft klart för sig midsommar. Har inget inbokat. Och dåligt med pengar.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
ska påbörja en video idé snart på instagram men får se om jag får något material till det, behöver frågor från folk nämligen men vi får se
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det där brottas jag också med. Det är så kort tid kvar, nu sitter man i den sista vagnen på tåget. Blev det inte roligare än så här? Visserligen har jag haft mycket roligt i livet men det är med sorg i hjärtat jag ser att jag nu skriver i imperfekt.amandara wrote: ↑17 Jun 2022, 18:48 Idag träffade jag en person som är allt det där jag hade varit om jag inte blev sjuk. Läskigt. Och jag kände mig underlägsen och värdelös. Skam över den jag är har blivit. Men jag gör så gott jag kan. Utan sjukdomen hade livet varit ett helt annat. Jag börjar som inse hur handikappande sjukdomen är och hur mycket man verkligen VERKLIGEN går miste om. Man får aldrig någon andra chans det här livet vi har är det vi har. Nu bär det bara av mot ålderdom och handikapp tfa det. Det bär som utför. Det vet man ju men det är först på sistone som jag känner i hjärta och ryggmärg vad livet var, är och kommer att bli. Det är som hälften kvar men det kommer bli en rätt tråkig andra hälft. Jag är så glad att jag har Loppan mitt lilla guld i tillvaron.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag hade oxå mycket kul i livet, de första 30 åren - blandat med sjukdom. Men sen kom den stora sjukdomen och brakade in och sen blev allt bara ett minne blott. Tfa nedsatt minne och koncentration tex. Och nu. Då inser man. Att jaha. Var det det här det blev. Rough shit. En vacker dag ska vi alla dö men den dagen är inte idag.Cosmos wrote: ↑18 Jun 2022, 16:51Det där brottas jag också med. Det är så kort tid kvar, nu sitter man i den sista vagnen på tåget. Blev det inte roligare än så här? Visserligen har jag haft mycket roligt i livet men det är med sorg i hjärtat jag ser att jag nu skriver i imperfekt.amandara wrote: ↑17 Jun 2022, 18:48 Idag träffade jag en person som är allt det där jag hade varit om jag inte blev sjuk. Läskigt. Och jag kände mig underlägsen och värdelös. Skam över den jag är har blivit. Men jag gör så gott jag kan. Utan sjukdomen hade livet varit ett helt annat. Jag börjar som inse hur handikappande sjukdomen är och hur mycket man verkligen VERKLIGEN går miste om. Man får aldrig någon andra chans det här livet vi har är det vi har. Nu bär det bara av mot ålderdom och handikapp tfa det. Det bär som utför. Det vet man ju men det är först på sistone som jag känner i hjärta och ryggmärg vad livet var, är och kommer att bli. Det är som hälften kvar men det kommer bli en rätt tråkig andra hälft. Jag är så glad att jag har Loppan mitt lilla guld i tillvaron.
Men det är oxå jävligt läskigt att möta den person man hade varit utan. Sjukdomen. Som gjort alla de valen jag hade gjort och utvecklats i det - UTAN sjukdom. Det är fan en nära döden upplevelse. Att inse vad man förlorat och stå axel vid axel med den man hade varit.
-
Det är bara att trivas i nuet och acceptera ens tillkortakommanden och leva efter sina begränsningar
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com