Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Nissegossen wrote: 18 Jun 2022, 16:58 Det är bara att trivas i nuet och acceptera ens tillkortakommanden och leva efter sina begränsningar
Ja det är fan frid över att kunna acceptera. Att det blev som det blev. Jag får rå ångest. Den jag hade varit finns IRL.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Man kan också gråta över spilld mjölk, ta fasta på det som är, lev livet utefter det, det går inte att jämföra det som är, med hur det kunde varit. Det är bara att gå vidare med de förutsättningar man har idag och göra lite bättre dag för fag.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

usch amandara sånna tankar har jag helatiden... därför jag blir så deprimerat from time to time... och arg
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo sådana eoner av livserfarenheter som man har som man inte hade haft. Utan psykiatrisk sjukdom. Men om de är av godo vet jag rakt inte. Jag hade hellre levt lyckad och utan dessa erfarenheter.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 18 Jun 2022, 17:13 Jo sådana eoner av livserfarenheter som man har som man inte hade haft. Utan psykiatrisk sjukdom. Men om de är av godo vet jag rakt inte. Jag hade hellre levt lyckad och utan dessa erfarenheter.
verkligen, man blir så deprimerad av att se alla nå målstolpar som man missar...
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det går inte att jämföra dig själv med en som aldrig blev psykiskt sjuk. Accepetera det som är och gör ditt bästa med det utgångsläge du har. Tror att vid den dom som blir, blir du nog förvånad hur väl tags emot. Du har trots allt lyckats överleva tills nu när du börjar bli äldre
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: 18 Jun 2022, 17:12 usch amandara sånna tankar har jag helatiden... därför jag blir så deprimerat from time to time... och arg
Man lever som i parallella universum. De som fortsätter på sina liv utan problem eller större motstånd. Och så vi då som får döden och dödskraften i knät. Det är verkligen vitt skiljda liv. Jag förstår dig mrsearlgray, du är ung. Du har livet framför dig. Jag var 29 när jag blev sjuk. Har som levt i ett töcken sedan dess och först nyligt har jag nyktra till. Framförallt av den här personen som lever i den värld jag levde i, och som har uppnått de strävanden jag oxå hade. Det är jäkligt spooky. Den personen har säkert haft sina problem oxå. Men det går som inte att jämföra med våra allvarliga hjärnproblem. Det är facking en kränkning av Gud/livet/skaparkraft- att vi blivit sjuka i de här mycket allvarliga hjärnsjukdomarna. Men det är som naturens nycker. Somliga drabbas.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 18 Jun 2022, 17:22
mrsearlgray wrote: 18 Jun 2022, 17:12 usch amandara sånna tankar har jag helatiden... därför jag blir så deprimerat from time to time... och arg
Man lever som i parallella universum. De som fortsätter på sina liv utan problem eller större motstånd. Och så vi då som får döden och dödskraften i knät. Det är verkligen vitt skiljda liv. Jag förstår dig mrsearlgray, du är ung. Du har livet framför dig. Jag var 29 när jag blev sjuk. Har som levt i ett töcken sedan dess och först nyligt har jag nyktra till. Framförallt av den här personen som lever i den värld jag levde i, och som har uppnått de strävanden jag oxå hade. Det är jäkligt spooky. Den personen har säkert haft sina problem oxå. Men det går som inte att jämföra med våra allvarliga hjärnproblem. Det är facking en kränkning av Gud/livet/skaparkraft- att vi blivit sjuka i de här mycket allvarliga hjärnsjukdomarna. Men det är som naturens nycker. Somliga drabbas.
ja verkligen, vi drog nitlotten i livet...
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: 18 Jun 2022, 17:28
amandara wrote: 18 Jun 2022, 17:22
ja verkligen, vi drog nitlotten i livet...
Ja. Det är nästan så att man blir upprorisk och börjar knarka. För den kränkning på den rena livskraften som det är. Vi kan vilja hur mycket som helst, sträva hur mycket som helst - men sjukdomen har oss i nacksvingläge.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag ser satan fram emot att få pengar i morgon lite drygt. Inte satt sprätt på en peng på 2 veckor, men haft förråden fyllda. Men det är påfrestande - att inte ha pengar att inte ha valfriheten. Men jag investerar alltid i början av lönen i mat så att det ska räcka resten av månaden. Sen hade jag lite räkningar på beställda saker förra månaden och restskatt att betala. Den här månaden ska jag spara cash.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Ja, det är sorgligt..
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Är det inte vanligt vid schizofreni att man saknar vilja?
Post Reply