Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Samma här. Men för mig slutar det då jag får första siffrorna på valvakan!
In a world where you can be anything, be kind.
Jag förväntar mig att det tar några månader innan nya regeringen
är på plats. Det kommer att bli ett trixande.
är på plats. Det kommer att bli ett trixande.
Så långt orkar jag inte tänka, men misstänker du har rätt Geta!!!
Det ska bli spännande att se valresultatet. Lite för spännande kanske. I fyra år måste vi leva med resultatet, oavsett vad vi tycker om det.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Naivt många har röstat på sd. Tror inte alla dem vill slänga ut varenda kotte?`
Det är nog en brokig skara som röstat på SD. De framställer allting som om det vore så enkelt. Men det är väl det som kallas populistiskt? Men nu är de stora som de är i allafall. De ska ha makt i proportion till rösterna som alla andra partier. Vi får hoppas på det bästa. Att de inte gör alltför mycket skada.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Va var de för regering innan?
Nu är det en helt socialdemokratisk regering vad jag vet, efter att miljöpartiet drog sig tillbaka.
Varför bildade S regering med bara Mp?
Vet inte riktigt. Centerpartiet släppte inte fram en regering om Vänsterpartiet ingick.
Ja just det.
Dem verkar vilja ha med C iaf. Men om dem är lika gynsamma som V för aktivitet&sjukersättning tror jag ej.
Dem verkar vilja ha med C iaf. Men om dem är lika gynsamma som V för aktivitet&sjukersättning tror jag ej.