Vad har ni gjort idag?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har ni gjort idag?
Varit ute med hunden i 45 minuter.
Badat hunden och borstat hans tänder.
Badat hunden och borstat hans tänder.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Träffpunkten fikat och träffat folk.
Pratat med vården om diabetes. Jag har legat väldigt bra i långtidsblodsocker de senaste fyra åren - jag kan inte ha diabetes. (Hur än jag levt med alkohol, godis och chips ugh). Så jag är inte ett diabetesfall. Däremot kan jag ha SVÄNGANDE blodsocker. Så det får jag se över, med protein tex. Äta lite bättre. Bort med alkohol. Mera ägg. Mandel, nötter. Grönsaker. Fick bra och balanserad input.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Handlat på förmiddagen ätit lunch sovit på maten för övrigt sett på film
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Har åkt buss till grannstaden och träffat psykiater för årskontroll. Sista biten hem fick jag åka taxi. Är inte van vid det men det gick bra.
Varit uppe och handlat dagens varma lunch som går för middag hos mig. Sedan blev det mötesplatsen, sedan hem och vila lite.
Skönt!amandara wrote: ↑02 Sep 2024, 14:23 Pratat med vården om diabetes. Jag har legat väldigt bra i långtidsblodsocker de senaste fyra åren - jag kan inte ha diabetes. (Hur än jag levt med alkohol, godis och chips ugh). Så jag är inte ett diabetesfall. Däremot kan jag ha SVÄNGANDE blodsocker. Så det får jag se över, med protein tex. Äta lite bättre. Bort med alkohol. Mera ägg. Mandel, nötter. Grönsaker. Fick bra och balanserad input.
När jag har berättat för vården att jag blir svag, utmattad och nästan svimfärdig, har svaret varit "ta en banan". Inget om att protein mättar bra.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Japp! Tack! Min vårdkontakt är kunnig.Krokus wrote: ↑02 Sep 2024, 17:32Skönt!amandara wrote: ↑02 Sep 2024, 14:23 Pratat med vården om diabetes. Jag har legat väldigt bra i långtidsblodsocker de senaste fyra åren - jag kan inte ha diabetes. (Hur än jag levt med alkohol, godis och chips ugh). Så jag är inte ett diabetesfall. Däremot kan jag ha SVÄNGANDE blodsocker. Så det får jag se över, med protein tex. Äta lite bättre. Bort med alkohol. Mera ägg. Mandel, nötter. Grönsaker. Fick bra och balanserad input.
När jag har berättat för vården att jag blir svag, utmattad och nästan svimfärdig, har svaret varit "ta en banan". Inget om att protein mättar bra.![]()
Är det helt slut med festande nu då?amandara wrote: ↑02 Sep 2024, 14:23 Pratat med vården om diabetes. Jag har legat väldigt bra i långtidsblodsocker de senaste fyra åren - jag kan inte ha diabetes. (Hur än jag levt med alkohol, godis och chips ugh). Så jag är inte ett diabetesfall. Däremot kan jag ha SVÄNGANDE blodsocker. Så det får jag se över, med protein tex. Äta lite bättre. Bort med alkohol. Mera ägg. Mandel, nötter. Grönsaker. Fick bra och balanserad input.
Har varit till gamla lägenheten och hämtat grejer. Men innan dess var jag in i min mammas lägenhet och vattnade och slängde sopor. Bara bilkörningen var en stor ansträngning psykiskt. Helt slut när jag kom hem och sov 2,5 timme på soffan.
Jag dammsög lägenheten men i övrigt städade jag ingenting. Men jag handlade snus och lite mat. Kort sagt, det har varit en jobbig dag.
Jag dammsög lägenheten men i övrigt städade jag ingenting. Men jag handlade snus och lite mat. Kort sagt, det har varit en jobbig dag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen