Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 26 Sep 2023, 15:03
mrsearlgray wrote: 26 Sep 2023, 14:21
Nja, håller koll på kolhydraterna men är inte så strikt som innan. För min del så insåg jag att jag behöver göra en helt omställning kring mat och min livsstil om jag ska kunna hålla vikten när jag gått ner i vikt, har en tid med dietist i oktober och hoppas att hon kan vägleda mig.
Ok, hoppas du får rätt på balansen. Försöker göra lite på liknande sätt. Ha lite koll på kolhydraterna utan bli för strikt.
tack! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Tycker jag har tappat kontrollen på ätandet. Quetiapin man äter som aldrig för istället för 2 mackor kan du äta 4.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 26 Sep 2023, 18:17 Tycker jag har tappat kontrollen på ätandet. Quetiapin man äter som aldrig för istället för 2 mackor kan du äta 4.
Quetiapin var den som gjorde att jag åt som en häst och gick upp så mycket i vikt... :(
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Min vikt står still. 88-89kg. Kanske medicinernas fel eller så äter jag helt enkelt för mycket. 85kg vill jag ner på. Borde inte vara så svårt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 11 May 2021, 16:33 Jag ska väga mig på mottagningen imorgon. Blir man tjock av att dricka Coca-Cola Zero? Jag vägde 108 kilo för två veckor sedan.
Är du så stor? Det trodde jag inte.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 May 2021, 16:33 Jag ska väga mig på mottagningen imorgon. Blir man tjock av att dricka Coca-Cola Zero? Jag vägde 108 kilo för två veckor sedan.
Cola zero ska inte påverka din vikt. Det är noll kalorier.
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Synd att jag blir så hungrig och godissugen av motion! Äter bra mat för jämnan ju annars till vardags och rör mig varje dag. Stå emot är oerhört svårt. Nej att träna bort kilon verkar svårt. Om jag bantar orkar jag inget och får sömnbesvär och godissug. Medicinerna är som de är. Tyvärr så har jag de senaste två åren accepterat min vikt. Ligger på BMI 25. Kunde varit värre.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 27 Sep 2023, 15:26
Cola zero ska inte påverka din vikt. Det är noll kalorier.
Indirekt kan det påverka din vikt. Om det t.ex. ökar matsug eller sötsug.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Martina wrote: 27 Sep 2023, 22:39 Synd att jag blir så hungrig och godissugen av motion! Äter bra mat för jämnan ju annars till vardags och rör mig varje dag. Stå emot är oerhört svårt. Nej att träna bort kilon verkar svårt. Om jag bantar orkar jag inget och får sömnbesvär och godissug. Medicinerna är som de är. Tyvärr så har jag de senaste två åren accepterat min vikt. Ligger på BMI 25. Kunde varit värre.
Bmi 25 låter rätt normalt. Nog inget att oroa sig över, men förstår ju viljan att vara i bra form. Det vill jag också. Helst skulle jag vilja vara 10kg lättare.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

har gått ner 1,4 kg på 4 dagar. Helt okej men gissar att mycket kan vara vätska.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Börjat med lite mer kolhydrater. Rädd nu att vikten ska skena. Redan idag ligger jag 500 kcal över mitt vanliga intag. Kanske börja begränsa kcal igen som den gamla goda tiden.

En engelsman på gymmet sa till mig: "You gotta track your calories!"
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Imorse vägde jag mig, vilket var mindre skojigt. Men jag funderar på om det kan bero på pms? Eller så har jag helt enkelt ätit för mycket senaste tiden. Igår åt jag t ex en blåbärsmuffin och en kanelbulle.

Det är väldigt svårt att låta bli att äta när det finns hemma. Det bästa vore om det inte fanns något mumsigt alls hemma. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply