Valet 2022

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vilket parti kommer du att rösta på?

Vänsterpartiet
8
28%
Miljöpartiet
2
7%
Socialdemokraterna
5
17%
Centerpartiet
0
No votes
Liberalerna
2
7%
Moderaterna
3
10%
Kristdemokraterna
1
3%
Sverigedemokraterna
5
17%
Annat parti
2
7%
Blankt/får eller vill inte rösta
1
3%

Total votes: 29

amandara
Iridiummedlem

Re: Valet 2022

Post by amandara »

Vad tänker du att den högerextrema linjen är? För mig är SD ett demokratiskt parti, som de andra partierna. SD har rensat hårt i sina led genom åren mot extremism. För mig är SD salongsfähiga. Jag kan tycka att det är en brun (faschist) smetning av SD. Men jag kommer inte att gå i någon ytterligare debatt om SDs vara eller inte vara. Tror jag iallafall. Jag vill bara förklara hur jag, som SD väljare, ser på saken. Ur mitt perspektiv på vad SD är och inte är. Jag kommer inte att bråka, men vill du veta finns jag här.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu ikväll tittade jag på Go´kväll med Jimmie Åkesson som gäst på
Långholmen. Han verkar inte särskilt extrem.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Han är rena svärmorsdrömmen :lol:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Ja, men vit boken gör inte situationen enklare för mig att förstå, eftersom författaren tydligen var medlem i sd. Ok dem har rensat hårt i sina led men nationalismen och intressen i noll invandring. Dem vill påstå att hela historien kring kriminella kretsar härstammar från invandringen.

Jag känner att SD vill framstå som ett rumsrent parti, vilket dem inte är enligt mina ögon. Jag vill heller inte bråka, orkar inte ikväll, men men ledande personer har varit politiska vildar i riksdagen, visserligen hade V också en denna mandatperiod.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 07 Sep 2022, 20:43 Nu ikväll tittade jag på Go´kväll med Jimmie Åkesson som gäst på
Långholmen. Han verkar inte särskilt extrem.
Image
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jocke wrote: 07 Sep 2022, 20:47 Ja, men vit boken gör inte situationen enklare för mig att förstå, eftersom författaren tydligen var medlem i sd. Ok dem har rensat hårt i sina led men nationalismen och intressen i noll invandring. Dem vill påstå att hela historien kring kriminella kretsar härstammar från invandringen.

Jag känner att SD vill framstå som ett rumsrent parti, vilket dem inte är enligt mina ögon. Jag vill heller inte bråka, orkar inte ikväll, men men ledande personer har varit politiska vildar i riksdagen, visserligen hade V också en denna mandatperiod.
Ja nationalismen finns kvar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nej Zoidar. Det är Stefan Löfven som är Stålmannen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jimmie Åkesson tycker att personalen inom äldreomsorgen ska tala
begriplig svenska. Är det för mycket begärt?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej det är det ju inte. Men man måste inte vara nationalist för att ha den åsikten.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

SFI måste bli effektivare, helt klart. Även inom barnomsorgen bör personalen kunna svenska, tycker jag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Helt klart! Det har varit för låga språkkrav tidigare.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

SFI står för Skola För Ingenting. Det har inte funnits några krav där. Min pappas fru gick 7 år på SFI utan att lära sig svenska.
Post Reply