amandara wrote: ↑11 Mar 2025, 16:59
Wallah inga hål i tänderna! Wallah ingen benskörhet! Bra dag, vill jag säga.
Perfekt. Hata borra.
Jag har iofs inte haft hål på minst 35 år. Jag råkar ha bra tänder. Det är bara de senaste åren jag har haft blått kort - innan det var jag ytterst sällan till tandläkaren. No cash. Plugga no cash. Sjuk no cach, och no ork. Nu ja. Japp gå till tandläkaren - det går på högkostnadsskyddet! Perfekt! Så man har lite koll. Men i grunden har jag bra tänder - jag råkar ha tur. Annars kunde det vart katastrof.
Har inte många tänder kvar och någon enstaka kindtand tuggar mellan 2 st hörntänder men har fullt garnityr att ta på mig tycker inte om det jag har det bara på mig om jag skall tugga nötter då det är något främmande i munnen som inte skall vara där
Enligt en opinionsundersökning ligger miljö- och klimatministern i botten av förtroendeligan. Det är helt riktigt. Hon är en riktig subba.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
amandara wrote: ↑11 Mar 2025, 16:59
Wallah inga hål i tänderna! Wallah ingen benskörhet! Bra dag, vill jag säga.
Perfekt. Hata borra.
Jag har iofs inte haft hål på minst 35 år. Jag råkar ha bra tänder. Det är bara de senaste åren jag har haft blått kort - innan det var jag ytterst sällan till tandläkaren. No cash. Plugga no cash. Sjuk no cach, och no ork. Nu ja. Japp gå till tandläkaren - det går på högkostnadsskyddet! Perfekt! Så man har lite koll. Men i grunden har jag bra tänder - jag råkar ha tur. Annars kunde det vart katastrof.
Jag har haft otur med mina. Men mest självförvållat. Jag skulle vara hos tandläkaren regelbundet. Fanns liksom inte pengar till det.
Jag har haft otur med mina. Men mest självförvållat. Jag skulle vara hos tandläkaren regelbundet. Fanns liksom inte pengar till det.
Nej det förstår jag. Tills jag fick blått kort för ca 5 år sen var jag inte till tandläkaren på ett par decennier, förutom att laga någon plomb som hade gått sönder. Mina tänder hade kunnat vara katastrof. Men jag har tur.
Har fått skallen klippt så kort som möjligt av en hemtjänst han klippte till mig frågade hur många minuter har du? 20 min, klipp skallen rakt av, det har jag inte gjort sedan farsan det är nu tjugo år sedan han dog