Ja jag vet inte.
Ukraina
Moderator: Moderator 1
Re: Ukraina
Precis. Förstår därför inte varför du glorifierar Putin.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag glorifierar inte Putin, jag säger bara att jag förstår läget, ur Rysslands utgångspunkt.
När Ryssen försökte inta Kuba blev det fart under fötterna på Amerikanarna. De ville inte ha ryssen en mil från kusten. Samma samma. Ryssland vill inte ha NATO I trädgården.
Amandara, om du förstår sådana despoters visioner, då tycker du väl att Kina har rätt till Tibet också?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Man kan ju tycka att de kan förhandla i så fall med Ukraina hellre än kriga mot dem.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag blir inte uppspelt av invasionen av Ukraina. Bara sorgsen. Så uttråkad
är jag inte.
är jag inte.
Jag blir rädd. Det är ju så att sanktioner kommer att drabba även oss sjukpensionär med hutlösa elpriser och dyrt bränsle vilket spär på inflationen. Vilket ger dyrare mat. Det drabbar oss alla.
Undrar om dom kommer nöja sig med Ukraina eller om dom är ute
efter mer.
efter mer.
Last edited by SpaceCorp on 24 Feb 2022, 15:01, edited 1 time in total.
Många som uttalar sig om kriget som börjat idag, verkar mena att Putin har en störd föreställningsvärld. Att han är psykiskt sjuk helt enkelt. Men det undrar jag om han är. Psykiskt sjuka brukar inte vara presidenter. Men han kan ju ha en psykopatisk personlighet.
Ja det kanske Magdalena Andersson oxå har. Sverige är Guds gullunge och kan inget göra fel.