Koranbränning.
Moderator: Moderator 1
Re: Koranbränning.
Vad menar du exakt Geta?
Det är skillnad på att inte gilla muslimer (som dom är) och att inte gilla den stora mängd av muslimer som invandrat.
Men de två kan givetvis sammanfalla.
Det är skillnad på att inte gilla muslimer (som dom är) och att inte gilla den stora mängd av muslimer som invandrat.
Men de två kan givetvis sammanfalla.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag undrar varför så många är positiva till koranbränningar. Vad är orsaken till det?
Lagen om yttrandefrihet, och det demokratiska landet.
Det började med författaren Salman Rushdie och Satansverserna. Svenska akademin splittrades på grund av det. Jag hittade bajs i en sådan bok på biblioteket här.
Det är fel på deras religion, som inte tåler bagateller. De bränner svenska flaggan på löpande rad - men ingen jävel bråkar om det.
Det tokiga är att svenskarna inte reagerar, när svenska flaggan bränns och knappt prideflaggan heller.
Nej det tycker jag är helt ok. Vi är inte lättrkränkta.. Man får välja vad man lägger sin energi på. Exvis kriget i Ukraina, där smäller det. Människoliv, både på ryska och ukrainska sidan smälls. DET är allvar.
Jag tycker också att det är bra att svenskarna inte går i taket på grund av flaggbränning.
I vissa länder är det väl olagligt att bränna flaggan?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Salman Rushdie blev angripen på en föreläsning för något år sedan. Sedan dess är han blind på ena ögat.
Att ni aldrig fattar det är människan som gör religionen inte religionen som gör människan. Det är och förblir människans kvalitéer hur man är inifrån och ut det är inte religioner man ska skylla på.
Människor i flock är farliga, när det blir masspsykos som nu i Frankrike.