Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Jag får inte bli inlagd. Jag får inte! Men vill ringa akutenheten och prata bort en stund. Jag törstar efter någon att prata med, men finns kanske bättre alternativ än AE (akutenheten).
Ja, det finns bättre alternativ, som exempelvis din KP.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tror att en kurator vore bra för dig, Fantasio. Då får du nån du kan lätta ditt hjärta inför. Passa på att be om en nu när din mamma är dålig. Då kan de knappast neka dig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Det blev ett samtal till AE förut. Hade redan tagit min två extra Stesolid, men de hjälpte inte fullt ut. Jag var välkommen upp, men sa att jag ville fundera några timmar först och det gick bra. Börjar få känningar av hjärtat.
Jag kommer inte att ringa AE av fruktan över att bli inlagd. Jag är inte psykotisk, jag har sorg. Jag testade att ringa jourhavande präst, men hamnade i telefonkö och tröttnade o la på luren.
Jag ringde 112 under min andra psykos och ville prata med en präst. Men de sa att det inte fanns någon tillgänglig. Sen skadade jag mig och hamnade på sjukhuset.
Detta kanske kan va något Fantasio?
https://ringlifeline.nu/
Detta kanske kan va något Fantasio?
https://ringlifeline.nu/
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
https://mind.se/hitta-ratt-kontakt/jour ... ver-prata/
Jourtelefoner
Polis, ambulans, räddningstjänst
Akut 112, annars 114 14 Dygnet runt
1177
1177, Dygnet runt
Jourhavande medmänniska
Ibland behöver du dela sina upplevelser, sina tankar och känslor med någon som lyssnar. Jourhavande medmänniska är till för dig som söker medmänskligt stöd på natten och nås på 08-702 16 80.
Jourhavande präst
Jourhavande präst är öppen för alla som behöver medmänskligt stöd på natten. Den som svarar har tystnadsplikt och du är anonym. Ring 112 och be att få tala med jourhavande präst.
Giftinformationscentralen
010-45 66 700, Dygnet runt
Jourtelefoner
Polis, ambulans, räddningstjänst
Akut 112, annars 114 14 Dygnet runt
1177
1177, Dygnet runt
Jourhavande medmänniska
Ibland behöver du dela sina upplevelser, sina tankar och känslor med någon som lyssnar. Jourhavande medmänniska är till för dig som söker medmänskligt stöd på natten och nås på 08-702 16 80.
Jourhavande präst
Jourhavande präst är öppen för alla som behöver medmänskligt stöd på natten. Den som svarar har tystnadsplikt och du är anonym. Ring 112 och be att få tala med jourhavande präst.
Giftinformationscentralen
010-45 66 700, Dygnet runt
Krokus,
vad fint av dig att skriva upp olika organisationer som man kan få hjälp av
vad fint av dig att skriva upp olika organisationer som man kan få hjälp av
Tack! Om jag inte minns fel, så klickar aldrig Fantasio på länkar.
Jag ringde min morbror som bor drygt åtta mil bort. Vi pratade (det var mest jag) om den stundande begravningen och eventuell passande klädsel. Jag sa som det var, jag har inga finkläder. Han var hos mamma igår efter att jag gått hem och är så snäll. Det var första gången någonsin som jag ringde honom.
Är du och din far någorlunda lika storlek kanske du kan låna en kostym av honom? Annars Fantasio, kan du hyra en svart kostym. Det blir billigare än att köpa.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)