Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag skulle tro att klockan var runt två på eftermiddagen när jag gick till affären med boendestödet. Döm om min förvåning när båda rätterna fanns kvar. Jag tog kycklingen, men den var som falukorv i konsistensen. Lätt att skära alltså. Vet inte vad jag ska äta i helgen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster var förbi med en matlåda. En kycklingfilé och stekt potatis. Jättegott! Jag får se vad det blir för mat imorgon, om jag vågar mig ned på stan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gjorde det enkelt för mig, köpte en skinksallad. Har ingen aning om vad den kostade.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev inget handlat idag, därför inga varma luncher. Fick ta hushållets sista frysrätt, färsbiffar. Nu har jag bara två burkar soppa och en burk ravioli kvar hemma. Imorgon säljs fläskschnitzel med gräddsås och frukostkorv med pepparrotssås. Vet inte vilken rätt jag ska ta. Imorgon måste jag ta mig iväg till affären.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Äsch då, jag kom inte ur ängen förrän runt klockan ett på dagen. Därför var maten slut i affären och jag tog då tvåkycklingklubbor. Det var gott, men inte riktigt vad jag hade bespetsat mig på. Och imorgon och på söndag är det helg o då säljs inga varma lådor.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det porterstek, en varm låda. Det var gott, till det kokt potatis. Nu återstår det fyra dagar tills jag kan köpa varm låda då inköpet krockar med injektionen imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag köpte jag två frysrätter. Dafgårds. Italienska kalvfärsbiffar åt jag idag. Kanske det blir kycklingdetaljer imorgon. Jag kommer inte att ge mig ned på stan, då matställen nog har stängt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag fick tre kylda rätter av min syster o har ätit en idag. Imorgon hade jag tänkt att äta snabbmat. Kan jag spara en av lådorna till på tisdag?

Nu har jag tittat på lapparna på lådorna och tror att bäst före är den 25:e. Borde inte vara något problem då, eller?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vågade mig aldrig ned på stan för hamburgare. Men jag hade en jättegod matlåda hemma, tjock korv, sås och kokt potatis. Får se hur jag senare idag, om det blir donken då eller inte.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Pasta med kalkon och ostsås eller raggmunk med stekt fläsk säljs idag. Jag tycker inte om raggmunk, tro mig, jag har gett det flera chanser utan lycka. Om jag får drömma en smula köper jag först plockgodis i en butik och sedan sneddar över gatan till McDonald's. På onsdag säljs gräddstuvad Pytt i panna med ägg eller lasagne. Ägg har jag lärt mig att äta. Fördrar stekt över kokt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Pasta med kalkon och ostsås åt jag igår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 25 Jun 2024, 22:10 Pasta med kalkon och ostsås åt jag igår.
Ser man på. Var det gott, Geta? Själv köper jag båda lunchlådorna idag. Jag tycker det är så lite mat när det vankas lasagne, så jag kanske äter dem båda imorgon.
Post Reply