Hur ser din morgondag ut?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Hur ser din morgondag ut?

Post by Nissegossen »

yrväder wrote: 13 Jan 2022, 17:31 Walk&talk SSK den benämningen har jag inte hört innan. Vet egentligen inte vad man kallar KP som jag har i vården men minns att 2017 när jag fick en hade det en engelsk benämning , om jag minns rätt hette det Case Manager kan vara fel.
Jag håller mig till det gamla uttrycket KP Kontakt Person. Duger för mig.
Gå på promenad med SSK är i alla fall ett steg i positiv riktning.
En KP är en, om man får uttrycka sig så en betald kompis för att bryta social isolering en Kontakt Person som man får genom socialpsykiatrin. Gången är biståndshandläggare som bedömer behovet. Klartecken därifrån går till din socialsekreterare som utser från dina önskningar, jag föreslog någon som var intresserad av religion i första hand Kristendom. Hon sade, jag tror jag har en till dig. Hon sammanförde oss, han utbildad präst i Svenska kyrkan som har detta uppdraget.

Jag är inte ensam han har fler och har även besökt fängelser. Matchningen var perfekt. Egentligen skall vi träffas på stan och där göra något tillsammans men det har slutat med att han kommer hit. Jag trivs med honom och tror det är ömsesidigt. KP genom psykiatrin är något helt annat än vad jag har. Min förra ssk hade passat som kontaktperson genom vården, men han har slutat jobba på min mottagning och har fått anställning i grannstan Mölndal då han bor utanför Mölndal i samma ort som min äldsta syster i Lindome. Han vet var gatan min syster bor på, men jag har glömt gatan han bor på. Han jobbar för Mölndals kommun numera.

Han ringde för ett par dagar sedan jag erbjöd mig att laga en Ragu Bolognese https://www.expressen.se/alltommat/rece ... pa-hogrev/ men som vanligt har han inte tid, med en nyfödd i familjen, han var bra att ha att göra med. Han hade ju smakat många kötträtter jag gjort och han har tyckt maten var god. I alla fall den gången kom jag till bordet och serverade fisksoppa med skaldjur och räkor. Han tittade på det och hade ett mycket skeptiskt ansiktsuttryck men han smakade på maten och sade sedan, Nisse, var har du lärt dig laga så här god mat? Jag, som han vet är autodidakt. Men det räckte inte, trots att han vet det. Hans favorit är Ungersk Gulasch.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Måste ringa fk i morgon då jag råkade fylla i blanketten fel.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Nissegossen wrote: 16 Jun 2021, 07:35
Geta wrote: 15 Jun 2021, 20:10 Ska till sjukgymnast på torsdag med mitt onda knä. Träning är min
enda räddning för att kunna gå.
Samma vid Artros
Och gå ner i vikt. Och Extra c-vitamin ,tar du det?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Under Coviden har jag gått ner flera kilon. C-vitamin tar jag varje dag
året runt. Tror inte att det hjälper mot knäartros.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Pratar inte om samma sak Nisse, jag har kontakt person på WE MIND.
Du har kontakt man av från kommunen, det är 2 helt skilda saker.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Snuttan wrote: 16 Jan 2022, 20:07
Nissegossen wrote: 16 Jun 2021, 07:35
Geta wrote: 15 Jun 2021, 20:10 Ska till sjukgymnast på torsdag med mitt onda knä. Träning är min
enda räddning för att kunna gå.
Samma vid Artros
Och gå ner i vikt. Och Extra c-vitamin ,tar du det?
Det är tre saker som gäller, no 1) Nyponpulver det innehåller mycket C-vitamin och skall bara värmas till Dricktemperatur. Kokar det försvinner det viktiga C-vitaminet, Nypon på Engelska är Rose-Hips de visste redan när de satte namnet vad nypon är bra för. Det är smörjmedlet.

No 2) Kycklingbuljong enligt recept skall ett kycklingskrov koka i 12 rimmar för att få buljong. Om du tittar på ett kycklingskrov ser du brosket, det är det som fattas i din kropp. Ingen får mig att koka ett kycklingskrov i 12 timmar, tog kycklingbuljongtärningar kokade och drack. Även om kycklingbuljongtärningar inte är gjort på kyckling måste allt motsvara kycklingbuljong för att kallas Kycklingbuljong.

No 3) Gurkmeja, en stark antioxidant och starkt antiinflammatorisk krydda som växer vilt från Medelhavet bort mot Indien, en läkeväxt som använts i tusentals år. Den ställer om kroppen så den tar upp kycklingbuljongen i kroppen. Där är boten mot Artros, ta kosttillskotten bli fri från smärta då du går till grunden med det som motverkar smärtan vid Artros. Får inte kalla det medicin, men lägg om kosten och tillför det som gör att kroppen byggs upp av de byggstenar kroppen behöver.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

yrväder wrote: 17 Jan 2022, 11:19 Pratar inte om samma sak Nisse, jag har kontakt person på WE MIND.
Du har kontakt man av från kommunen, det är 2 helt skilda saker.
Vet inte vad WE MIND.är för något. Vet bara att KP finns genom Psykiatrin och socialpsykiatrin genom vården kan man få en kontaktperson om det är det du syftar på, då vet jag vad det är. Men ställer mig frågande till WE MIND.
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Tror att We mind är ett företag som bedriver psykiatrisk verksamhet?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Herring
Vanadinmedlem

Post by Herring »

Tvätta på eftermiddagen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tvättid klockan sju och boendestöd halv nio.
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Imorgon ska jag lämna blodprov, åka och handla, gymma, laga och äta mat, ta en promenad, kolla på nån serie och sedan sova skulle jag tro.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

ska åka och träna och ska sen kolla efter att köpa ett proteinpulver på gymmet om butiken är öppen
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply