Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Eftersom jag har min injektion imorgon, vill helst vara där klockan tio, så krockar det med matinköpet. Har tänkt att gå till mötesplatsen och går då förbi Subway. Lutar åt en sådan macka. Ska ta vitlökssås, tycker den är godast. De andra såserna tar över smaken för mycket tycker jag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var inte inne på Subway. Manegen var annars krattad för McDonald's, men gick till busshållplatsen istället. Tveksamt om jag handlar snabbmat imorgon också.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Panerad fisk med kall sås och fläskfilé med pepparsås, ris säljs imorgon. Måste gå och lägga mig nu om jag ska orka upp.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kom inte upp i tid för att hinna få någon varm matlåda. Åt istället en burk Soldatens ärtsoppa med två limpskivor till. Nu återstår att se vad det blir för mat imorgon. Jag har tre kartongrätter i frysen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Igårnatt satte jag i mig 10 knäcke med bregott.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var mycket, det. Vore jag inte så lat hade jag köpt ost att ha på.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 Jul 2024, 22:39 Det var mycket, det. Vore jag inte så lat hade jag köpt ost att ha på.
Tycker smör funkar bra. Ost är svindyrt. Bara Zoegas och sånna pampar som har råd med det.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det fick duga med ett besök på mataffären idag. Köpte mig en sallad med pasta i. Gott, men blev inte proppmätt. Vad ska jag äta imorgon?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag fick en matlåda av min syster. Hasselbackspotatis och en sorts pannbiff till. Den var jättegod. Imorgon är det vardag igen och med den varma lunchlådor till salu.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljs köttfärssås med pasta och stekt fläsk med löksås. Vet inte vilken av rätterna jag ska köpa. Var lat idag och kom aldrig iväg till affären. Fick ta till en frysrätt med kyckling och kulpotatis. Den var faktiskt rätt god. Siktar på att lägga mig om en timma så jag vaknar utsövd halv elva.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljs panerad fläskschnitzel med brunsås eller kycklinggryta med örter och ris. Idag var jag trött och var inte i mataffären förens runt ett o då var varma lådorna borta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag borde sova, för idag har jag pressen på mig. Kompisen vill att jag köper en låda till honom, han ska ringa och påminna mig tjugo över tio på morgonen. Hoppas att ryggen pallar för att först gå till mataffären och sedan hela vägen till mötesplatsen där han jobbar.
Post Reply