Vad har ni gjort idag?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har ni gjort idag?
Visst man är ju inte igång hela tiden som förr när jag arbetade som lokalvårdare. Då var 6 timmars pass rätt lagom i mitt tycke. Men det känns efter sånna här pass med.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja verkligen! jobbade nått 24 timmarspass som personligassistent när jag testade att jobba 2020 och det kändes.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Hade ett videosamtal med läkare på vårdcentralen. Hen skrev en remiss till dietist.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Druckit massvis med te, rökt en massa, hängt upp lite tavlor, tvättat en maskin och försökt diska men blev inte klar...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jobbat
Hämtat paket
Snart kaffe med kompis
Hämtat paket
Snart kaffe med kompis
In a world where you can be anything, be kind.
Är det några undantagsregler med sånt? Det kan inte vara helt normalt.1Dave wrote: ↑29 Oct 2024, 12:40Kan inte säga mer än att jag är personlig assistent egentligen. Men hjälper en person med allt i stort sett.mrsearlgray wrote: ↑29 Oct 2024, 12:36Väldigt långt pass! Får man fråga vad du har för arbetsuppgifter?
Vad jag vet måste man vara under 65 år för att beviljas personlig assistent. Börje Salmings anhöriga var arga på att han inte fick assistenter på grund av åldern, när han drabbades av ALS. Han fick hemtjänst men det blev kortvarigt. Han dog ganska fort.1Dave wrote: ↑29 Oct 2024, 12:40Kan inte säga mer än att jag är personlig assistent egentligen. Men hjälper en person med allt i stort sett.mrsearlgray wrote: ↑29 Oct 2024, 12:36Väldigt långt pass! Får man fråga vad du har för arbetsuppgifter?
Kaffe med vän som just gick
In a world where you can be anything, be kind.
Vet inte riktigt hur de tolkar reglerna på företaget men de har hänt några gånger att de blivit så här långa passzoegas wrote: ↑29 Oct 2024, 17:36Är det några undantagsregler med sånt? Det kan inte vara helt normalt.1Dave wrote: ↑29 Oct 2024, 12:40Kan inte säga mer än att jag är personlig assistent egentligen. Men hjälper en person med allt i stort sett.mrsearlgray wrote: ↑29 Oct 2024, 12:36
Väldigt långt pass! Får man fråga vad du har för arbetsuppgifter?
/Dave
Var uppe på sjukhuset och fick ett blodprov överstökat. Sköterskan stack mig 4 ggr men lyckades inte hitta nån åder. Då kallade hon på en annan sjuksköterska och han prickade rätt direkt.
Det gör mig ingenting att bli stucken för ett blodprov. Värre är det när injektionen av abilify ska in i muskeln. Det gör riktigt ont.
Det gör mig ingenting att bli stucken för ett blodprov. Värre är det när injektionen av abilify ska in i muskeln. Det gör riktigt ont.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen