Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helstekt karré med gräddsås eller panerad fisk med kall sås på menyn imorgon. Idag såldes det varm mat trots att det är röd dag. Leverstuvning, Uäck!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Matsedeln stämde inte för igår. Det var en hel kycklingfilet med ris o bearnaisesås. Idag blev det bara en fryslåda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon säljs pastagratäng med kalkon och ostsås och dillkött. Vet inte vilken rätt jag ska välja. Tänker kanske handla båda rätterna och ha en på onsdag, men det är högoktanig mat på onsdag, så jag får se hur jag gör. Får passa mig när jag går tillspeceristen på torsdag så jag inte kommer hem med leverstuvning. Hade de inte det på matsedeln så sent som i förra veckan?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Potatis och köttfärsgratäng och pannbiff med lök och gräddsås sälj imorgon. Idag var jag slö och handlade på ICA innan jag gick till mötesplatsen. De hade den godaste maträtten där, kyckling och nudlar. La matlådan i mötesplatsens kylskåp. Imorgon hade jag tänkt ta mig till Hemköp för maten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag tog fel på en låda. Tog två av samma. Pannbiff blev det. Men det är gott och jag kan äta det två dagar i rad. Är redan hungrig, men kommer att vänta åtminstone två timmar innan jag äter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag var jag inte vid mataffären förrän runt tolv och alla varma lådor var borta. Jag valde då att plocka åt mig en fryskartong. Ett mindre gott och mättande alternativ till dagens varma luncher, två till antalet. Förhoppningen är att köpa utemat i helgen, gärna båda dagarna. Jag har redan två fryskartonger i frysen om jag ej skulle komma till skott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev en sådan dag igen. Har knappt styrfart. Det blev ingen snabbmat för mig idag, jag får hålla till godo med en frysrätt. Är hungrig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17945
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det två kycklingklubbor. Blev hyfsat mätt på två stycken. Återstår att se om jag kommer upp imorgon i tid för varma lådor. Äntligen måndag igen och med den varma rätter.
Post Reply