Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

Krokus wrote: 27 Mar 2024, 19:59
MsTibbs wrote: 27 Mar 2024, 16:54 Har du käkat små bananer? Fick små bananer i Tanzania! Jättesöta! Altså smaken, inte utseendet
Jag minns inte. 8-)

Har du ätit pannkakor med Nutella någon gång?
Nej men har Nutella samt ekologiskt jordnötssmör. Jordnötter är jag allergisk mot, så burken har aldrig varit öppnad tror jag, Nutella är hela nötter som är mixade till en smetig konsistens faktiskt fullgod kost, men nötter är feta i sig själv. Det går att leva på bara nötter, har därför flera påsar nötter i mitt preppertänk i beredskapslådan i en gammal resekista med lock som går att låsa, den jag har ser använd ut, men inget större värde ca; 500 kr på en auktion Innehåller mycket, också utskriven överlevnadsbok för Svenska armen ligger en lykta med starkt sken, obehagligt gentemot en fotogenlykta den liknar samt extra batterier till den, mitt trangiakök samt sprit, närmare bestämt spisbränsle som är renare än den vanliga T-spriten för att ha inomhus, min nödradio och tändstål med magnesium kärna. där ligger även cos-cos och Bulgur samt råris, chokladkakor främst med hög kakaohalt det ligger mer men orkar inte rabbla upp allt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Ja jag ska rösta i EU-valet. Har inte koll på vilket parti ännu.

Ska du ta tillvara på tillfället att rösta?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

Om valet är medan jag har gipsbandage röstar jag inte, kunde poströsta men gör det inte
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ställ en fråga

Post by MsTibbs »

Jag ska rösta. På Liberalerna sedan 2004! ;)

Samma?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

MsTibbs,

Hur kom det sig att du bytte parti så radikalt?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ställ en fråga

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 28 Mar 2024, 14:52 MsTibbs,

Hur kom det sig att du bytte parti så radikalt?
Jag blev utesluten ur NSF och alla sa upp kontakten på en och samma dag. Så det var inte jag som valde.

Drömde att Lars Leijonborg ringde och bjöd in mig på fest i Stockholm… så…. Enkelt förklarat.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

MsTibbs wrote: 28 Mar 2024, 17:41
Geta wrote: 28 Mar 2024, 14:52 MsTibbs,

Hur kom det sig att du bytte parti så radikalt?
Jag blev utesluten ur NSF och alla sa upp kontakten på en och samma dag. Så det var inte jag som valde.

Drömde att Lars Leijonborg ringde och bjöd in mig på fest i Stockholm… så…. Enkelt förklarat.
Är du inte glad idag för att du blev utesluten? Är inte Liberalerna ett mer rumsrent parti.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ställ en fråga

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 28 Mar 2024, 17:45
MsTibbs wrote: 28 Mar 2024, 17:41
Geta wrote: 28 Mar 2024, 14:52 MsTibbs,

Hur kom det sig att du bytte parti så radikalt?
Jag blev utesluten ur NSF och alla sa upp kontakten på en och samma dag. Så det var inte jag som valde.

Drömde att Lars Leijonborg ringde och bjöd in mig på fest i Stockholm… så…. Enkelt förklarat.
Är du inte glad idag för att du blev utesluten? Är inte Liberalerna ett mer rumsrent parti.
Ja verkligen. Håll dig på mattan annars bli av med jobbet…. :( Men saknar sammanhållningen.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

MsTibbs, Blev du utesluten pga din sexualitet eller för att du var psykiskt sjuk?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ställ en fråga

Post by MsTibbs »

memphis wrote: 28 Mar 2024, 17:54 MsTibbs, Blev du utesluten pga din sexualitet eller för att du var psykiskt sjuk?
Jag hade inga disgnoser då. Utan det berodde på att jag i flera år varit bisexuell öppet, utan att ”vilja bli normal eller hålla käften om det”
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

Ja, jag ska rösta.

Aldrig mer se på tv eller aldrig mer lyssna på musik?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ställ en fråga

Post by zoegas »

Den var lätt. Lyssna på musik helt klart.

Samma?
Post Reply