Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Än så länge är vi tre som ska gå ut och äta på söndag. Ringde min gamla arbetskamrat och påminde honom om det och han sa att han kanske kommer. Kanske = inte. Får se om han jag först bestämde med tar med sig någon. The more the merrier.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min ena kompis tackade nej. Då återstod en annan kompis med tjejkompis som skulle komma. Var på plats cirka en kvart innan och tog mig ett bloss. Väntade till kanske tio över ett, då gick jag därifrån. Kollade Facebook och han jag väntade på blev 45 minuter för sen. Jag tror att jag ska ta hans telefonnummer.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18578
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt nätverk

Post by Krokus »

Tråkigt att sällskapet blev såpass försenade. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Visst, Krokus. Men felet kan delvis vara mitt eget då jag inte har hans telefonnummer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän har varit förstoppad i omgångar och fått medicin mot det. Idag sa han att han hade blod i avföringen och att han ska få göra en koloskopi, precis som Krokus. Han var rädd att det skulle vara cancer.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mitt nätverk

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 Jan 2024, 17:57 Min vän har varit förstoppad i omgångar och fått medicin mot det. Idag sa han att han hade blod i avföringen och att han ska få göra en koloskopi, precis som Krokus. Han var rädd att det skulle vara cancer.
Troligtvis hemorrojder.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 31 Jan 2024, 20:38
Fantasio wrote: 31 Jan 2024, 17:57 Min vän har varit förstoppad i omgångar och fått medicin mot det. Idag sa han att han hade blod i avföringen och att han ska få göra en koloskopi, precis som Krokus. Han var rädd att det skulle vara cancer.
Troligtvis hemorrojder.
Hoppas du har rätt. Han är nere pg a allt. Ringer mig inte så ofta längre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

På väg hem från mataffären mötte jag en man i varselkläder. Han sa mitt namn och jag tittade upp. Det varen kille från min tidigare sysselsättning. Jag var rädd att säcka ihop om jag stannade och pratade så jag utbytte bara några ord med honom. Lite förvånad att han kände igen mig, då jag är skäggig, långhårig och bar mössa. Jag ska nog in och skriva på hans Facebooksida att jag besvärades av ryggen. "Vad har hänt" sa han, jag undrar varför.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Man kan ju undra vem av oss som lider av negativa symptom; Jag eller kompisen? Han ville inte följa med på kinarestaurang imorgon, men saa att han ville ut och äta och dricka när det blivit varmare ute. Han sa att det var länge sedan vi gjorde det. Men han bara pratar, han följer aldrig med på saker längre.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Vad har han för diagnos?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Saken är den att han ingen diagnos har. Men han har boendestöd och kontaktperson från kommunen, inte psykiatrin. Jag försöker aktivera honom, men to no avail.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min syster har bjudit med mig på bio, en som inte tillhör Filmstaden. Det blir på torsdag. Hoppas min rygg håller.
Post Reply