Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Richard wrote: 24 Sep 2022, 15:23 Jag kan inte heller ha Windows 10 på min dator. Jag försökte uppgradera, men efter nedladdning o sånt så stod det att den inte var kompatibel.

Men jag använder Linux Mint 21 nästan hela tiden. Det är sällan jag behöver Windows.
När jag installerade Windows 11 så lurade jag
datorn att tro att det var Windows 10 jag installerade!

Det räcker med att byta ut en fil på Windows 10.iso.
Sen är det bara att installera. Windows 11 fungerade
finfint på min dator. Anledningen till att jag bytte
tillbaka var för att jag läste någonstans att jag inte
skulle få några uppdateringar i framtiden.

Viktigt att tänka på är att man måste göra en ren
installation när man backar tillbaka till Windows 10.
All data går då förlorad.
Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

När jag har några kronor kvar på spelkontot brukar jag
spela roulette. Satsar endera på rött eller svart.
Förlorar 100% av gångerna. Helt klart uppgjort!

Hade även några kronor kvar på Svenska Spel Tur som
jag körde några Lottorader på till ikväll.

Men sen är pengarna slut!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Richard wrote: 24 Sep 2022, 15:23 Jag kan inte heller ha Windows 10 på min dator. Jag försökte uppgradera, men efter nedladdning o sånt så stod det att den inte var kompatibel.

Men jag använder Linux Mint 21 nästan hela tiden. Det är sällan jag behöver Windows.
Det kan vara en biosinställning? Om det är den Asus gaming laptoppen du köpte? Den är ganska ny, kolla efter TPM inställning. Kan heta något annat, finns under "Security" eller så
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fylletråd!

Post by Richard »

zoegas wrote: 24 Sep 2022, 16:52
Richard wrote: 24 Sep 2022, 15:23 Jag kan inte heller ha Windows 10 på min dator. Jag försökte uppgradera, men efter nedladdning o sånt så stod det att den inte var kompatibel.

Men jag använder Linux Mint 21 nästan hela tiden. Det är sällan jag behöver Windows.
Det kan vara en biosinställning? Om det är den Asus gaming laptoppen du köpte? Den är ganska ny, kolla efter TPM inställning. Kan heta något annat, finns under "Security" eller så
Tack!

Ska se om jag hittar det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Mmmm... men det är Windows 11 som gäller nu!

Herregud - på grund av räntehöjningar så har dom skakat om hela Sverige. Vilken omfördelning när "alla" måste röra på sig.

"106 SVT Text lördag 24 sep 2022
INRIKES PUBLICERAD 24 SEPTEMBER

Novus: Halv miljon kan behöva flytta


En halv miljon svenskar kan behöva
flytta om räntekostnaderna dubbleras,
enligt SVT/Novus mätning, som baseras
på 1 012 intervjuer gjorda 15-21/9.

När Novus frågade hur en fördubbling
av räntan kan påverka privatekonomin,
svarade fyra av tio att de har råd
med det. I februari i år svarade sex
av tio att de hade råd med dubbla
räntekostnader. Sju procent säger att
de kanske kommer att behöva flytta.

-Sju procent kan låta lite, men det
handlar om cirka en halv miljon vuxna
svenskar, säger Torbjörn Sjöström,
Novus vd, till SVT Nyheter.
Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700"

"Text-Tv"

Ja, denna nyheten påminner mig ännu en gång om att jag ska vara tacksam för att jag slipper flytta - att jag gjorde rätt som flyttade hit där jag bor idag.

Annars, hört att det blir runt 10 % hyreshöjning i framtiden - det klarar jag av! Jag tror att jag till ock med skulle kunna klara av 50 % hyreshöjning som läget är nu men fast inte om några år.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Plockat grejer från balkongen idag för de ska fortsätta att renovera utvändigt nästa vecka! Jag befarar sen när dom ska börja renovera här hemma invändigt för jag vet inte då vart jag sen ska ta vägen? Hoppas de inte ska renovera i år utan någon gång nästa år istället för jag mår inte psykisk bra - känner mig instabil... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nu när jag tänker efter så har jag bott här i radhusliknande-två plans lägenhet över halva mitt liv - kan ibland inte fatta det! Men om jag fick leva om mitt liv sen 1990-talet så hade jag inte anlitat en advokat och sett till att jag blev utskriven från psykiatrin på 1990-talet utan hade stannat kvar om det hade gått - det hade det för det var bara jag och nån till som blev utskriven från psyket då på den tiden. Jag har ju för fan psykiska symptom kvar som röster/hörselhallucinationer med mera så jag vill påstå att psykiatrin misslyckades med mig. Psykiatrin hade över 30 år på sig att lindra mina psykiska symptom men lyckades endast lindra med 10-20 % vilket är löjligt - så ja, jag är kvar i Svarta Hålet sen våren 1990... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag lurade mig själv utan att jag visste om det!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag ville inte tro att jag var en misslyckad person!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23265
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fylletråd!

Post by Zoidar »

Utomjordingen wrote: 25 Sep 2022, 20:46 Jag ville inte tro att jag var en misslyckad person!
Tror inte du är misslyckad.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag var dömd att misslyckas i livet redan när jag var med om trafikolycka när jag var 5 år gammal och miste min mjälte men jag kämpade på ändå fast jag blev bränd fysiskt. Sen blev jag återigen att misslyckas i livet när jag blev tvångsinlagd/tvångsmedicinerad när jag var 18 år gammal och blev bränd även psykiskt. Det är ett mirakel att jag lever idag!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Och för två-tre år sedan var jag nära att dö på grund av hjärtflimmer! Ren tur att jag klarade mig... .
Post Reply