Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Börsen kraschade i mars 2020 pga. pandemin.
Jag gick in i april 2020 när börsen steg som en raket!
Därför ligger jag fortfarande på 50% plus!

Nu kanske börsen håller på att normalisera sig?
I år har OMXS30 backat med 24.41%!

Såg att både Liverpool och Chelsea svek!
Förmodligen uppgjorda matcher!
Man måste ha med det i beräkningen när man tippar nuförtiden.
Lord Persson II

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson II »

Väntar på aktiveringslänk till min tempmail!
Eller går det att aktivera mitt konto manuellt?
Kanske?

Re: Fylletråd!

Post by Kanske? »

Jag har varit försiktig vad gäller pengar.
Min ända tanke är 50% baserat på vad?
Lord Persson II

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson II »

Värdet på mina aktier har stigit med i genomsnitt 50% sedan april 2020.
Låt oss säga att jag köpte för 50k. Idag skulle jag kunna sälja för 75k!
Kanske?

Re: Fylletråd!

Post by Kanske? »

MM! Intressant

Det blir 25 tusen på snart 2 år och cirka 1100 i månaden!
25 tusen på 1´000´000 kronor är bara 2.5 %
Kanske?

Re: Fylletråd!

Post by Kanske? »

50% låter otroligt! Jag vet inte som gjort så bra vinster och jag kollade börsen för att se vad som fanns! Högsta jag såg gav 75% och var någon aktie i sydamerika!
Lord Persson II

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson II »

I princip alla aktier jag kollat från april 2020 har stigit minst 50% tills idag!
Saab, ABB, Volvo, Swedish Match och Nordea är några exempel.
Lord Persson II

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson II »

Jag ger upp min temporära mejladress nu.
Det kanske inte är tillåtet med en temporär adress?

Får registrera ett konto någon annan gång!
Kanske?

Re: Fylletråd!

Post by Kanske? »

Läste om en kvinna från Danmark som tog upp situationen för män i 30 års-åldern, som jag.

Hon påstod att feminist generationen gjort sina söner till antingen messiga "pudelkillar" eller stödiga ambitionskillar.

Tycker jag stämmer väl med min situation. Jag är 34. I mitt fall känns det som att min mamma stöter bort mig och inte lyssnar på mina val eller vad jag vill. Därav är jag en puddelkille som inte har någon ryggrad och gör sig själv illa för att inte komma i andras väg.

Alternativet som jag upplevt är den ensiga ambitiösa som bara räknar materialistiska vinster.

Gemensamt är att varken eller får någon riktig kontakt med kvinnor eftersom att feminist vågen gjort att män inte räknas!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag börjar mer och mer värdesätta tiden ju äldre jag blir! Tack och lov så är det inte så mycket i mitt liv som stjäl min tid som det är hos de flesta och oftast kan de inte hjälpa det för de har blivit påtvingad och blivit lurade att kasta bort sin tid på grund av systemet och människor är som det är. Sen kan jag tycka att många här på jorden har kastat bort sin tid i sitt liv på mycket tråkigt helt i onödan. Mycket handlar om att de har tagit på sig för mycket här i livet som inte hade behövts göra.

Sen kan för lite pengar i ens liv bromsa tiden/dra ut på tiden så det är väl därför jag spelar spel för att påskynda mina inköp. Gått med cirka 50 tusen kronor i vinst hittills i år på spel så jag kunde få det jag ville ha lite tidigare. Så tid och pengar stämmer bra! Annars, har jag idag uppdaterat köp listan när det gäller prylar som jag ska försöka inhandla inom ½ år.

Kvinnor! Det var som om #MeToo kom och försvann... Innan jag skriver mer om kvinnor så ska jag skriva min erfarenhet av kvinnor men jag känner att jag behöver grubbla mer om det ett tag till... .
Kanske?

Re: Fylletråd!

Post by Kanske? »

Jag hade ett samtal med mamma idag.
Jag ser att mitt inlägg är dåligt skrivet.
Ibland undrar jag vart alla känslor kommer ifrån.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag har aldrig förstått det med här med far och son kärlek eller mor och son kärlek varken idag eller när jag var barn men det berodde väl på för att jag var/är en isbit?! Sen vill jag inte försöka förstå det heller och inte velat ha barn eller leva med en kvinna som har barn mycket på grund av psykisk ohälsa och olycklig barndom. Jag lärde mig tidigt i livet att allt handlar ändå om emotiv/kognitiv vinst och/eller förlust.

Fortsättningen följer...
Post Reply