Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Vilket fall som helst, så fungerar jag ganska dåligt och tänker sämre efter förra psykosen och på grund av för mycket öl. Skulle jag nyktra till så kanske jag fungerar 50 % bättre.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Läkare varnar för ”tsunami” av äldre cancerpatienter.".

"MSN-nyheter"
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Det är klart att du skulle fungera bättre men det dom säger till mig är att en aktivitet eller sysselsättning gör att man får fler friska tankar eftersom man tvingas att fungera i ett sammahang!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Alkohol och droger är en vanlig orsak till återfall i psykos så det var väl därför jag återinsjuknade psykisk för ett tag sedan.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Sen har jag alltid haft slumpmässiga rutiner utom dom gångerna jag har varit inlagd på psyket!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag är passé när det gäller sysselsättning!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Det finns ju saker man kan få via kommunen som t.ex. övning i socialt samspel?

Såna saker är du beviljad, lika så daglig verksamhet även om det kan vara tufft utan förberedelse?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja - sådana saker men inte när det gäller försäkringspengar och handikapp ersättning så då får det vara eftersom jag är ändå passiv!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Titta på rike Aje Philipson vad han gjorde med sitt liv enligt skvallertidningen som jag prenumererar på. Han hade tre äktenskap och fick nio barn + att han samlade på gamla bilar i sitt liv som han nu ska sälja innan han dör. Han är runt 80 år gammal och är sjuk. Det var hans liv det! En annan som jag har fått trycka i en lägenhet i över 30 år för att systemet är genom ond.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Vilket yrke mår sämst?
Välutbildade yrkeskategorier och skrivbordsjobb verkar få människor att må dåligt.".

"Google"

Det förklarar ju saken...
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Jag förstår vad du menar, jag hade inte valt att utvecklats om jag inte fått pengar. Det är den ända trygghet jag har att mina ansträngningar kan belönas även om omvärlden inte ser det som jag gör..

Daglig verksamhet där jag bor har också stora svårighter med mig och jag har provat flera platser som inte fungerat och att jag bytt efter ett kort tag på grund av tristess..

Om det är något jag skulle kunna dela med mig av är att pengar gör skillnad.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag tog i alla fall inte på mig för mycket här i livet som dom flesta gör så därför är det väl rätt ok med mitt liv - trots allt!
Post Reply