Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Schizofreni är när tankarna yttrar sig på ett otillåtet sätt som är utanför kulturen och som inte är okej men som finns i det naturliga tillståndet.

Människor med schizofreni blir övertygade om att deras tankar är korrekt eftersom dom får sånt overtygande intryck.

Det som sker är att man inte blir trodd för att folk är rädd att hamna utanför kulturen vi lever i..

-Robert Sapolsky!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Kulturella normer som förblir outtryckta.
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Och som alla är rädda för.
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Schizofreni bygger på att man hamnat utanför normerna i sina rättigheter och att samhället inte är villig att göra något åt det utanförskapen eftersom att samhället är byggt på att särskilt sätt att fungera.

Schizofrenier är outlösta känslor som en liten del av befolkningen fastnar i och inte får uttrycka. Det är därför man börjat tala om att genier är människor som bär på dessa gener/uttryck men genomför förändringar i samhället som gör att en liten till bit av mänskligheten är okej.
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Man bär på något som alla är arga på, en schizofreni som gör att vi blir paranoida och rädda för nästa gång vi får en smäll för det vi bär på. Att vi inte är sjuk utan bara oförsvarade och blir så slagna att vi inte kan skydda oss till slut, på ett eller annat vis.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Vem bryr sig om jag har schizofreni med psykos - ingen förutom psykiatrin?! En del är döende i cancer, en del har fått hjärtinfarkt, en del är feta, en del tar livet av sig och andra dör i olyckor och så vidare. So what om jag har diagnosen schizofreni med psykos - jag lever trots allt?!

Annars, här är mina 14 sortiment lådor och några elektronik väskor;

Sortiment lådorna innehåller allt från spionprylar, spel till elektronik:

Image

Sen har jag flera större lådor också som innehållet elektroniska verktyg, elektroniska instrument, byggsatser och vanliga verktyg med mera men det kanske jag visar en annan dag...

En del samlar på sig annat i livet och jag vill samla på mig vad jag vill ha i mitt liv...
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Du är en samlare?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Enligt mitt visitkort så står det att jag är konstnär och musiker! :lol:
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag brukar inte be om hjälp men så skrek måsarna utanför att jag ska be om att få hjälp så jag bad om att få hjälp - första gången! Får se vad som händer...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Måsarnas skrik plågar mig för jag har ljud illusion koppling i min hjärna!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag vet inte hur man stänger av hörselhallucinationer och ljud illusioner för det finns ingen knapp? Vår och sommar brukar vara värst tiden för ljud!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag överväger att låta allt krascha och så överväger jag att inte tillåta detta! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra?
Post Reply