TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Min gamla handkontroll till Nintendo Switch funkar inte som den ska. Karaktären i spel rör sig fast jag inte rör kontrollen och slagknappen fungerar inte alls. Därför kände jag mig nödgad att köpa en ny. Den kom idag till det hutlösa priset 899 kronor. Men fan i helvete, den fungerar inte. Inget händer. En sprillans ny handkontroll som är död... Mitt enda hopp är att ha den på laddning ett tag och se om det hjälper. Gör det inte det får jag kontakta importören Bergsala. Trasiga kontroller går inte på garantin och det är inte hela världen om en eventuell reparation kostar en femhundring eller lite mer. Fan, jag som ville spela lite.

Zoegas, du kan ju köpa en padda eller vad det heter från Bergsala. Osäker på priset dock.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12731
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Men då är det kanske konsolen som är trasig och inte kontrollern? Det vore underligt om den nya vore trasig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fast jag kommer in i spelet med min gamla, defekta kontroll. Med den nya händer ingenting, jag fastnar på startsidan. Jag får väl maila importören och höra mig för. Grrr!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Min snälla kompis kommer hem till mig från sin bostad en dryg mil från staden. Han ska få titta på handkontrollen och försöka luska ut vad som är fel, varför inget händer när man trycker på knapparna. Tänk om han lyckas, då skulle jag bli jätteglad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12731
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Hoppas ni får rätt på det. Det är spännande att spela.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Visst är det kul, zoegas! Jag vill spela senaste Zelda. Det finns att ladda hem och köra på sin stationära dator om man skulle vilja. OBS! Det är olagligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag sålde Nontendoprylar för cirka 4200 kronor häromåret och har mer att sälja. Bland annat reklamblad till olika spel, fyrfärgstryck på båda sidorna. De vill jag ha 50 spänn styck för. Ett reklamblad jag håller kärt och ogärna skiljsi från är det till det första "The legend of Zelda" från 1987. Lita på att det är i mint condition. Det släpper jag inte för mindre än 1250 kronor. Jag vet att det finns en marknad för det, så du kanske skulle slå till. Tänk att det legat orört i 36 år, det finns nog inte många kvar på marknaden. Ett medlemskort till Nintendoklubben (medlemsnummer något på 5000) släpper jag för en femhundring. Slutligen säljer jag alla utskick man fick som medlem i klubben, nyhetsbrev kan man kalla dem. Vet inte hur många det är, men jag har alla och dessutom i min condition. Släpper alla på ett bräde för 1600 kronor. Dessa godsaker kan bli dina.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8237
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: TV-spel

Post by Richard »

Jag städade nu i helgen o såg över mitt TV-/radio-system. Tog bort VHS-spelaren o kopplade in mitt Super-Nintendo, en sån här minivariant med inbyggda spel i. Samt en version av ett vanligt Nintendo med flera hundra inbyggda spel i, inte bara Nintendo. Den har jag inte ens testat, hittade den på loppis för 100 kr.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Min kompis kom aldrig eller ens hörde av sig i söndags som planerat. Törs jag skriva till honom en gång till på Facebook? Vill ju inte tjata på honom och vara efterhängsen. Jag vill så gärna ha igång mitt spel.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12731
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Jag har börjat spela Baldur's Gate på datorn. En AAA titel (Heter så när det är sjuk budget för utvecklarna.) Det är skithäftigt! Bästa jag spelat sen Elder Scrolls: Skyrim.


Image
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Zoegas, vad kostade ditt grafikkort?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12731
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 19 Aug 2023, 18:59 Zoegas, vad kostade ditt grafikkort?
7500:- Tror jag det var. Förra generationens grafikkort. Kostar lika mycket fortfarande. Det är ett mellanklass kort. Det kan vara lite overkill, men behövs när jag använder VR-headsettet.
Post Reply