Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21946
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Bensodiazepiner

Post by MsTibbs »

Coolt!
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag borde väl vara tacksam att jag får benso överhuvudtaget. Vissa läkare vill absolut inte skriva ut det. Måhända kan jag skatta mig lycklig som får ta 20 milligram Stesolid om dagen. Vill inte ligga på vården om mer, vill inte bli sedd som en tablettmissbrukare. Faktiskt räcker den dos jag har.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Eftersom jag var på mottagningen bad jag om och fick extratabletten för två veckor. Inte för att jag behövde dem, men det är alltid bra att ha hemma. Jag lägger alla överblivna tabletter i en tablettburk och den är väl halvfull. Jag har viss oro i kroppen, men vill inte ta till benso det första jag gör.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det har bara blivit en Stesolid idag. Sparar de tre som blev över från idag. Att vara beroende och sluta med dem, nej, det är inget alternativ.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Faktiskt vet jag inte om jag tagit någon Stesolid idag. Känner att jag kanske skulle behöva en eller två tabletter. Jag får stå ut utan dem fram till jag tar nattmedicinen, där har jag en tablett, i den dospåsen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Under eftermiddagen blev jag tvungen att medicinerat med tio milligram Stesolid. Var på vippen att ringa akutenheten. Men jag blev lugn av dem och låg till och med på sängen ett tag. Tur att jag har ett lager att ta av.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21946
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Bensodiazepiner

Post by MsTibbs »

Jag har inte tagit nån Xanor sen i somras. Och bara tre tabletter sen nyår. Ingen alls senast hos tandläkaren.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

MsTibbs wrote: 01 Nov 2022, 19:11 Jag har inte tagit nån Xanor sen i somras. Och bara tre tabletter sen nyår. Ingen alls senast hos tandläkaren.
Det är ju förträffligt, Ms Tibbs! Skulle jag gå till tandläkaren vore jag tvungen att överdosera.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21946
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Bensodiazepiner

Post by MsTibbs »

Tack. Jag har frätskador på tänderna, så avskyr tandis.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Idag har det blivit en Stesolid, det på morgonen. Tror jag sparar den jag har till natten. Fem milligram om dagen är det ingen missbruksvarning på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har bara tagit halva dagsdosen. Det finns mer i köket att ta av. Jag måste få komma till ro till varje pris.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag klarar mig på 2 mg Iktorivil varannan dag. Jag har förskrivet 1,5 mg varje dag. 0,5 mg Iktorivil är ungefär som 10 mg Stesolid.

Jag brukade ha 4 mg varje dag, så det är ju bra att jag lyckats trappa ner till 1 mg i snitt om dagen. Tar jag 4 mg idag så slocknar jag av det.

Först hade jag 100 mg Sobril, sen byttes det ut mot 6 mg Xanor o sen till 4 mg Iktorivil. Men så bad jag om Lyrica o fick det på villkor att jag trappade ner Iktorivilen. Men sen när Lyrica narkotikaklassades så började läkaren knorra o sa att jag lurat honom att skriva ut det. Men jag lurar ingen, jag tycker att Lyrica ger mycket mindre rastlöshet o jag blir inte lika trött av den som av benzo. Men Lyrican kan jag lätt hålla upp med, om än att jag blir lite rastlös, så jag har inte blivit beroende av den. På Flashback sägs Lyrica vara det absolut värsta att bli kvitt.

Skulle helst vilja sluta helt med Iktorivil, men den är jag beroende av. Den sista milligrammen är skitsvår att bli av med.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply