Köpte jag dambyxor?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23630
Joined: 10 May 2021, 16:12

Köpte jag dambyxor?

Post by Zoidar »

På kvittot står det "D Byx"

Spelar ju ingen roll iof om de passar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23630
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Zoidar »

Ah, det hade med storleken att göra.

"B,C och D i storlekarna ser man oftast där man kan välja olika storlekar på byxa och kavaj. B passar dig som är lång och smal. C är för normalbyggda och D är för de som är korta och kraftiga. R och S ser man inte särskilt ofta, utan det står oftast utskrivet Regular och Short, vilket är vad det betyder."
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23630
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Zoidar »

En lite lustig historia. Min kollega där jag jobbade, hon råkade köpa barnskor. Bak på hälen fanns en lampa som lös när hon trampade. Hon gjorde sönder lampan med en nål.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6691
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Hercules723 »

Jag brukar nojja över sånt. Och fråga om det är herr. :D
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37384
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Geta »

När jag köpte cykelhjälm nyligen fanns det en med blinkande ljus bak på.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58787
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Nissegossen »

Hade två pannlampor de bägge var samma, med vitt sken stadigt. Samt fast rött sken, samt blinkande rött sken. Satte en framåt på huvudet den andra bakåt med blinkande rött sken. Fast de hade en tendens att gå uppåt på huvudet så jag fick putta ned dem emellanåt. Har ingen kvar de låg i packningen på vagnen, ja, jag säger inte att de blev stulna, jag måste ha tappat dem.

Likadant mina grillbestick, jag har många gafflar men bara två knivar kvar. Får köpa nya grillbestick. Hos mig är de populära, jag gillar knivarna.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58787
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Nissegossen »

Jag har sagt till hemtjänsten att ser ni något ni vill ha, ta det inte bara, fråga mig och jag löser det. Har erbjudit en komplett dator, med 24 tums skärm mus och tangentbord. Ingen vill ha den. Konstigt, de kunde sälja den och ta pengarna, men ingen vill medge det. Ingen vill ta emot den. Det enda jag kräver är att vi ominstallerar operativsystemet så de får sin egen kod till den. Just nu ligger mina koder på den och jag är inte villig att ge bort den med mina koder på den.

Har två likadana de har bägge 5,7 GB Ramminne den jag skriver detta på har 7,7 GB ramminne
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23630
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 10 Jun 2021, 17:56 Jag brukar nojja över sånt. Och fråga om det är herr. :D
Jag gjorde det förr. Var rädd för hamna på damavdelning av misstag. Handlade ofta på Dressman för de bara har herrkläder. Numera har jag annat att oroa mig över, på gott och på ont.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37384
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Geta »

Ibland har jag köpt herrskor, på grund av att jag har stora fötter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6691
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Hercules723 »

Jag köpte kängor en gång som var dam. Jag tyckte dem var snyggare.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18799
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Krokus »

Även jag köper ibland herrskor. fördelen med att ha storlek 41 i skor.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37384
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Köpte jag dambyxor?

Post by Geta »

Herrskor är inte bara längre. De är bredare också.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply