God man

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Har du god man?

Ja
1
5%
Nej
18
86%
Förvaltare
2
10%
 
Total votes: 21

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37124
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: God man

Post by Geta »

Jocke wrote: 06 Jun 2023, 15:36 Var du verkligen så sjuk Geta! En bil och en massa pengar? Sjudundrande psykoser.Har du fortfarande psykoser?
Har inte haft psykos de senaste 18 åren.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37124
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: God man

Post by Geta »

Hercules723 wrote: 06 Jun 2023, 15:39 Jag har inte gett bort något under psykos. Däremot glömde jag låsa
cykeln under psykos och den blev då stulen.
Under psykosen för 18 år sedan hade jag köpt en fin, dyr cykel från Skeppshult. Jag tänkte att jag inte var värd en sådan fin cykel. Då ställde jag cykeln olåst på en kyrkogård. Konstigt nog var den inte stulen, när jag klarnade tlll ur psykosen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6580
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: God man

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 06 Jun 2023, 16:15
Hercules723 wrote: 06 Jun 2023, 15:39 Jag har inte gett bort något under psykos. Däremot glömde jag låsa
cykeln under psykos och den blev då stulen.
Under psykosen för 18 år sedan hade jag köpt en fin, dyr cykel från Skeppshult. Jag tänkte att jag inte var värd en sådan fin cykel. Då ställde jag cykeln olåst på en kyrkogård. Konstigt nog var den inte stulen, när jag klarnade tlll ur psykosen.
Det var ju bra för dig. Jag minns inte ens än idag vart jag ställde den cykeln jag miste. Snacka om psykos. :lol:
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23393
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: God man

Post by Zoidar »

Trist om man ger bort alla pengar man har under psykos. Tvivlar på försäkring täcker det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13264
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: God man

Post by amandara »

I min sista stora psykos, och förhoppningsvis sista - alla fall stor psykos. Gav jag bort hela mitt hem till olika hjälporganisationer. De kom och hämtade. Allt. Utom sängen den ville de inte ha, så jag fick låna släpkärra och körde den på tippen. Kvar stod jag, med 5 flyttkartonger med kläder och lite grejer, längdskidor och en cykel. Jag drog till Borlänge med detta, via bussfrakt. Hade fått kontrakt på en fin lägenhet där. Ja det är en historia.

Jag hoppas att jag ALDRIG NÅGONSIN hamnar i en så stor och så djup psykos igen. Det verkar ändå lovande. Jag har haft några 2-3 veckors psykoser sen dess. Jag har själv upptäckt att jag varit psykotisk, tack vare Gud och lovad! Så mycket förstörs av en stor psykos. De korta psykosepisoder jag haft sen dess har bara jag själv drabbats av. I och med dessa blir jag med jämna mellanrum påmind om psykosen fasa, fara och hur jävla väck i skallen man är.

Jag har aldrig haft förvaltare eller god man. Men jag har stått på bar backe. Men jag har varit en jävel på att fixa lägenhetskontrakt. Alltid haft lägenheter. Men idag funkar det inte på det sättet - idag är det flera års kötid till vilken lägenhet som helst. I min nuvarande lägenhet har jag bott i 8 år. Har aldrig någonsin i hela mitt liv bott så länge på ett och samma ställe.

Satan vad man messat i sina psykoser. Usch.
Post Reply