Bra med planer

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Bra med planer

Post by Fantasio »

Ofta, kanske till och med oftast, gör jag om kvällarna upp planer på vad jag ska göra dagen därpå. Oftast kretsar det kring mat, men inte alltid. Bland annat har jag som ambition att besöka en före detta arbetskamrat en gång i veckan, även fast det snarare blir en gång i månaden. Mat faller sig naturligt att göra upp planer för, det är för lite för mig att bara äta en gång om dagen. Men jag tycker att det är ett friskhetstecken att smida planer oavsett om de blir genomförda eller ej. På sätt och vis är de ett tecken på att jag ser morgonen an med tillförsikt och att jag vill se en förändring komma till stånd. Jag är inte nöjd med min tillvaro och vet att det krävs styrka att göra sig fri från sina mentala bojor. Jag tar ett steg i taget och kanske behöver jag öka kadensen. Men mitt hopp om förändring håller mig kvar i livet. Vackert så, kanske.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Bra med planer

Post by Zoidar »

Jag gör också planer. Det svåra är att hålla dem.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst är det så. I ditt fall är goda vanor något nödvändigt då du styrketränar, menar jag.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag styrketränar bara 1-2 ggr i veckan. Idag hade jag planerat gå på mässa, men jag sov.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, det blir lätt att jag ligger och drar mig i både vaket och sovande tillstånd. Dina olika dieter tolkar jag som något positivt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 29 Jul 2023, 23:27 Ja, det blir lätt att jag ligger och drar mig i både vaket och sovande tillstånd. Dina olika dieter tolkar jag som något positivt.
Ja, håller på rätt mycket med dieter. Nu försöker jag ligga under 200g kolhydrater per dag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag planerar också en dag framåt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har just inga planer. Tar dagen som den kommer oftast. Önskar att jag hade mera planer.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag skriver in allt i min kalender i telefonen, annars glömmer jag vilka planer jag har. Olika färger på aktiviteterna också.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Låter alldeles utmärkt Fantasio att göra en plan för morgondagen är det inte lite därför du stiger på morgonen för att dagen har ett syfte att erbjuda. För mig är det mina husdjur som får dagen att gå runt.
Det är klokt tänkt man måste ha något att se fram emot som ger tillfredsställelse och mening.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag planerar aldrig något. Allt får bli som det blir.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag har slutat att planera, skriva listor som jag sällan följer... nä, det får vara nu! ;)
Post Reply