Våldet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Cosmos
Rheniummedlem

Våldet

Post by Cosmos »

Jag är rädd. Man spränger hela trappuppgångar, villor och radhus. Man skjuter på gator och torg, pubar, krogar och gym, mot lägenhetsdörrar. Det finns snart inga säkra platser. Här i min trappuppgång har det funnits en knarkcentral men där "spindeln" åkte dit. Nu pågår det något liknande i en lägenhet där massor av folk springer ut och in på kvällar och nätter, precis som förra gången. Verkar som hela klanen är inblandad.

Jag är trött på allt mesande. Såg Carin Götblad på tv alldeles nyss. Hon ville erbjuda ungdomarna dans och teater istället för de snabba pengarna i gängen. Det är p g a henne och liknande dagens situation har blivit möjlig. Detta mesande och daltande med ungdomar och barn som lockas och väljer vägar helt medvetet för att bli något i de kriminella gängen. Att avsvära dessas ansvar för sina gärningar är idiotiskt och har pågått alltför länge i Sverige.

Det är försent men för att hindra ytterligare gängkrig att etablera sig måste vi stänga gränserna. Noll invandring och ut med alla de som döms och/eller befinner sig i landet illegalt, riv upp medborgarskapet för återfallsförbrytare och släng ut dem.

Hårda nypor krävs och byt ut alla svamlande halvpoliser till kompetenta och klara och resoluta brottsbekämpare. Pensionera Götblad och alla hennes tjejvänner inom polis- och rättsväsendet.

Nu har kriminella även etablerat vårdcentraler och vaccinationsmottagningar:

https://www.expressen.se/nyheter/varnin ... accinerar/
Egentligen är allt bara på låtsas.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Våldet

Post by Geta »

Klaner kan ta över hela städer. Det är infiltration på gång.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Hård mot de som förtjänar det. Men skärpta straff räcker inte. Det är därför de använder barn under 15 år för att utföra mord. De får ”bara ungdomsvård” om de åker fast och är snart tillbaka igen i gängmiljön.

Det måste arbetas på med två mål.

1. Gängens måste bekämpas. Framförallt ledarna och ”tänkarna”. De som utvecklar verksamheten utanför gängmiljön och smyger in sig i samhället. Bryt ner organisationen.

2. Barnen. Skolan är en viktig central punkt i barnens liv. Utbildning ger frihet. Utbildning ger jobb. Utbildning ger barnen och ungdomarna en stor chans att klara sig utan gängen. Då stoppas rekryteringen till gängen. För barnen har sikte på framtiden. De är inte dumma. De vet att kompisarna dör i gängkriget. Att de riskerar att dö själva. Behöriga och bra engagerade lärare som ser alla barn i utsatta områden är ett måste om skolan ska kunna vara navet runt barnen. Det finns ingen 6-åring som drömmer om att gå och skjuta nån i centrum. De vill bli veterinärer, brandmän osv. Nånstans går det fel.

Även meningsfull sysselsättning utanför skolan. Subventionerad fotbollsträning. Eller annan idrott. Så att föräldrar har råd med att barnet spelar fotboll eller är med i scouterna mm.
Målningen är själens spegel
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Pengarna har fått för stor betydelse. Barnen önskar sig dyra snabba bilar, märkeskläder och status i gängen. Att plugga för att bli "något" är för tråkigt och tar för lång tid.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

När jag var ung hade vi disco för ungdomarna i stan. Jag växte upp i en stökig ort. Där de skjutit mot polishuset, sprängde husvagnar och bilar, skjutit på varandra mm.

Vi var ett gäng som med hjälp av Verdandi ordnade disco varje fredag. Soc, morsor&farsor på stan, polisen mm var och besökte discot. De som var påverkade fick inte komma in. Ingen alkohol serverades.

Det var populärt bland alla ungdomar ca 15 år och uppåt.

”Det har aldrig varit så här lugnt i stan på fredagkvällarna” sa en polis.

Kommunen förlängde inte vårt hyreskontrakt. Tog över verksamheten som var självförsörjande på entréavgift och café. De skulle tjäna pengar. Jävla pengakåta politiker.

Den första kvällen de öppnade drog han med inträdeskassan under armen och han med cafét tog kassan och vandrade efter. Sen blev det inget mer disco. Inte för dem. Och inte för oss heller. Sög ordentligt. Då var allt tillbaka som innan. Vår Verdandi-disco var en samlingspunkt, ett bra ställe att hänga på en fredagkväll.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Är det en hype som pågår eller är det verkligen så rått att oskyldiga drabbas mer än förr. Gängkriminella lever upp till myten om att de är odödliga tills någon närstående dör, då blir hämnd enda alternativet. Det var längesedan våldet började eskalera.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det var väl droppen, när en av gängmedlemmarnas 60-åriga mamma sköts.
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

Koi wrote: 01 Oct 2023, 20:12 När jag var ung hade vi disco för ungdomarna i stan. Jag växte upp i en stökig ort. Där de skjutit mot polishuset, sprängde husvagnar och bilar, skjutit på varandra mm.

Vi var ett gäng som med hjälp av Verdandi ordnade disco varje fredag. Soc, morsor&farsor på stan, polisen mm var och besökte discot. De som var påverkade fick inte komma in. Ingen alkohol serverades.

Det var populärt bland alla ungdomar ca 15 år och uppåt.

”Det har aldrig varit så här lugnt i stan på fredagkvällarna” sa en polis.

Kommunen förlängde inte vårt hyreskontrakt. Tog över verksamheten som var självförsörjande på entréavgift och café. De skulle tjäna pengar. Jävla pengakåta politiker.

Den första kvällen de öppnade drog han med inträdeskassan under armen och han med cafét tog kassan och vandrade efter. Sen blev det inget mer disco. Inte för dem. Och inte för oss heller. Sög ordentligt. Då var allt tillbaka som innan. Vår Verdandi-disco var en samlingspunkt, ett bra ställe att hänga på en fredagkväll.
Det var som Tommy han predikade ge mig ett nackskott.
Hen en snubbe hade gjort en bakåt volt, så mitt i pikens höjdpunkt,
snappade han med kameran. O tog ett kort. Sen gjorde dem anspråk på
den "tavlan"... Så iom de sade Tommy Ge mej ett nackskott.
Jag såg Tommy i slummen här i Malmö.
Med skin head boots o bomberjacka. Total sjangserad.
Precis som han var trumpen o hågsen. Misstänker att hen hade rivaler.
När jag bodde på vasa gatan, dom förre oss, var ett par.
Nazzi kille. Så spelade han så citat I Love To wash my self in Niggerblood every day.
Sen satt hen på huk totalt blåslagen i fejan. Det måste varit ett slags mål.

Nästa anländare var en riktig sopa.

vi låter tystanden tala.... Där. Ett aber. sån smörig fitta. Jag smög mej ut med LULU med Metallica, den
blev min räddning. prekär jajjemen... Det var precis som lugnet förre stormen o allt blev rött.
Sen kom häst Attackerna. såna som man inte kan bemästra men hatar en ändå.
Länge oxå. Attackerna hatar en länge o väl. tur jag kom torrskodd ur de hela,, :D
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jocke wrote: 01 Oct 2023, 20:22 Är det en hype som pågår eller är det verkligen så rått att oskyldiga drabbas mer än förr. Gängkriminella lever upp till myten om att de är odödliga tills någon närstående dör, då blir hämnd enda alternativet. Det var längesedan våldet började eskalera.
Där jag växte upp var det två samhällen. En med alla som jobbar och sliter, går i skolan och levde vanliga ”Svenssonliv” sen det undre samhället med egna lagar. Heder. Hämnd. Beskydd. Droger är en motor i det hela. Hittade ofta kanyler på lekplatserna och trapphusen. Sen hade vi knäppgökar också som på fyllan sköt på mopedister med luftgevär eller klättrade över på balkongen in till grannen för satt spöa honom. Jag var beskyddad av min väns storebror. Har fattat det långt senare. Var inte så nogräknad med vem jag gav mig på om man säger så. Ja, jag var stökig. Mycket slagsmål. Hade kniv i skolan mm.

Om oskyldiga, oinblandade, råkade illa ut…. Ja, man kunde få sin bil sprängd, uppeldad pga man gett sig på en annan bil i närheten. Skotten stannar inte vid måltavlan. De fortsätter rakt fram. Speciellt om den som skjuter missar. Vet iaf ett skotthål i en dörr nära där jag bodde. Sen fanns inte Facebook eller ens internet. De nyheter man fick höra var på radion eller tv. De tog inte upp gängkrigen där jag bodde. Inte öht. Inte ens när två husvagnar och en bil small tvärs över gatan sades det någonting.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Sverigebilden stämmer inte.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Det är knarket som är motorn som håller ekipaget i rörelse, precis som någon skrev. Knarkhandel och försäljning i rivaliserande gäng som blir alltmer våldsamma i kriget om marknaden. För att åtminstone få det hela att bromsa in måste man minska efterfrågan på drogerna. Därför är det viktigt att få brukarna av drogerna att förstå vilken marknad man egentligen håller igång med sitt knarkande. Många i medelklassen använder droger för att slappna av och få lite partykänsla, andra för att minska obehag och ångest från ett misslyckat liv. Dessa är de ytterst ansvariga att hjulet snurrar på.

Att polisen inte ska ingripa när det blir oroligt och bilar bränns (som i Malmö för någon månad sedan) och svara på våldet med lågaffektivt bemötande är skrattretande om det inte vore så fatalt illa. Vem är det egentligen som innehar våldskapitalet i Sverige? Jo, polisen. När denna abdikerar tas våldskapitalet över av våldsverkarna och inte bara dem utan mördarna, bombarna etc etc.

Det var någon Stenkula som hade givit order om att inte ingripa när våldsverkarna brände upp andras egendom. Ytterligare en kärring på samma nivå som Götblad.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Kan porr räknas in i den kriminella branschen, varför är det ingen som nämner det?
Post Reply