Har ni kallt på golvet?
Moderator: Moderator 1
Har ni kallt på golvet?
Det drar kring fötterna på mig.
Re: Har ni kallt på golvet?
Golven är alltid kalla året om, man får ha inneskor på fötterna. Igår var även händerna kalla under dagen.
Men jag fryser alltid om fötter var jag än är så har jag kyla under foten så fort jag är i stillhet.
Men jag fryser alltid om fötter var jag än är så har jag kyla under foten så fort jag är i stillhet.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Nej, här är varmt. Det är symtom på att elementen är för kalla, klaga med hjälp av hyresgästföreningen om du är medlem, de andra grannarna klagar antagligen också på det. Det beror på att elementen är för kalla, så värmen orkar inte gå upp över fönstren utan sjunker ned och går utöver golvet. Boten är varmare element då golvdrag gör att lägenheten känns kall. Här kan man inte höja värmen, men bostadsbolaget har tagit tag i problemet och satt in nya termostat i elementen och de som satte in det, satte en central givare på väggen som styr termostaten, då lägenheten känns kall om det är golvdrag, så försök med hjälp av grannarna gemensamt klagar, för lösningen finns.
Detta även om lägenheten i sig är varm och då håller minst 20 grader varmt, det känns alltid kallt med golvdrag oavsett hur varmt det är. Så tipset är att prata dig samman med de andra hyresgästerna och säg som det är hos hyresvärden. Värmen på elementen måste var så hög att värmen cirkulerar upp över fönstren annars blir det kallt drag längs golvet. Påpeka att lösningen finns för värden. Visserligen kostar det pengar för hyresvärden men han får nöjda hyresgäster.
Detta även om lägenheten i sig är varm och då håller minst 20 grader varmt, det känns alltid kallt med golvdrag oavsett hur varmt det är. Så tipset är att prata dig samman med de andra hyresgästerna och säg som det är hos hyresvärden. Värmen på elementen måste var så hög att värmen cirkulerar upp över fönstren annars blir det kallt drag längs golvet. Påpeka att lösningen finns för värden. Visserligen kostar det pengar för hyresvärden men han får nöjda hyresgäster.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Här var det bara 17,5 grader för några veckor sen. Nu är det 20 efter att jag har klagat hos värden.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Ett tecken på för kalla element
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Här är ändå 21 grader. Jag tror jag måste täta fönsterna?!
Nej jag har det varmt här
Konstigt nog är det inte kallt här den här hösten.
Lelle nämnde att han.
Hade stor fobi för dass golvet,
hen nämnde det i en skara så.
När vi var i Gällstad hade hen fobi för att gå
in i butikerna mer.. Hade jobbat på fängelse
han sa att internerna var mer sympatiska,
än plitarna.. Hen hade även spelat ishockey
o var lite duktig när vi spelade innebandy
i N-T´s gympasal. När jag lånade hennes
Tidning så röt han stenhårt efter mej i bilen.
Det var ngn misshandel så fick hen nock,
o flyttade till Stockholm.
Enligt serie teckningen på FB, om man
läser mellan raderna tyckte hen att det var ett jävla skämt..
Men han tyckte det var ett förtret i sej med badrums golvet,
så var det en snygg brutta, så gick vi samma Komvux så sa hon
"Nu är r Din TUR"
Hade stor fobi för dass golvet,
hen nämnde det i en skara så.
När vi var i Gällstad hade hen fobi för att gå
in i butikerna mer.. Hade jobbat på fängelse
han sa att internerna var mer sympatiska,
än plitarna.. Hen hade även spelat ishockey
o var lite duktig när vi spelade innebandy
i N-T´s gympasal. När jag lånade hennes
Tidning så röt han stenhårt efter mej i bilen.
Det var ngn misshandel så fick hen nock,
o flyttade till Stockholm.
Enligt serie teckningen på FB, om man
läser mellan raderna tyckte hen att det var ett jävla skämt..
Men han tyckte det var ett förtret i sej med badrums golvet,
så var det en snygg brutta, så gick vi samma Komvux så sa hon
"Nu är r Din TUR"
I lägenhet i Tomelilla komvux så cyklade vi dit
Jag tror draget kommer från ventiler, jag har 1 på väggen i köket. Den har 3 lägen. Nu och även på sommaren har jag det stängda läget. Annars är det risk för fler insekter kan räcka med balkong vägen.
Det är ett plastmaterial som sitter som skydd och ett tunt
skydd i skum material. Tacka fan för att det drar kallt.
Det är ett plastmaterial som sitter som skydd och ett tunt
skydd i skum material. Tacka fan för att det drar kallt.
Nu har jag värme på elementet i vardagsrummet.
Saknade värme på elementet upptäckte det i helgen har varit kallt. Min vän luftade elementet åt mig idag och nu har värmen kommit tillbaka på elementet.
Saknade värme på elementet upptäckte det i helgen har varit kallt. Min vän luftade elementet åt mig idag och nu har värmen kommit tillbaka på elementet.