Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by zoegas »

Jag har fått post från filipinerna snabbare än vad Postnord kan leverera ett par byxor från Sundsvall! Kan tracka Airmee, de kommer på sekunden utmätt tid. Postnord bara "Ah, sorry det blev fel utlämningsställe du får ta bussen till åkern". "Har du legg och pin-kod?" Alla andra får du det i näven av DHL vars trackingsida är realtid. Jag har fått brev på två dagar från Holland av DHL. "Uh, nä vi höjer portot, vi fixar inte det" ?? "Ingen mer reklam, vi pallar inte"???????
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 26 Sep 2022, 11:24 Tänk på blodtrycket, inte bra för hjärtat att bli så arg, hasta maniana grabben
Men det är ju sinnes mannen!!!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59458
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Utelämnade ordet är sjukt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by zoegas »

Jag får gå och köpa lite folköl och en rulle Lakrisal.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13384
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by amandara »

Jag har oxå haft problem med ett paket som inte hamnade i min brevlåda av postnord. De hade lagt paketet i någon annans brevfack och jag hittade det öppnade paketet i soptunnan i tvättstugan ett par dagar senare. Jag mailade postnord om att paketet hade kommit bort och fick överhuvudtaget inte svar. De är nog ute ur leken snart - eller? Det är klart att det kan bli fel. Men de kan ju bemöda sig om att svara på mail.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by zoegas »

De skulle aldrig privatiserat Posten. Det måste ju vara helt vanstyrt det företaget? Det har spelat ut sin roll.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13384
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by amandara »

Ja jag litar inte på dem.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37567
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Irriterar mig att mammas parkeringsruta är så trång. Det är knappt att jag fixar ställa bilen där. Nu står den utanför mitt hus på gästparkeringen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13384
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by amandara »

Nere i parkeringsgaraget under mitt hus är parkeringsplatserna små så man får åla sig ut när man parkerat. Huset är från mitten av 60 talet och jag gissar att bilarna var mindre då?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by zoegas »

amandara wrote: 26 Sep 2022, 12:38 Nere i parkeringsgaraget under mitt hus är parkeringsplatserna små så man får åla sig ut när man parkerat. Huset är från mitten av 60 talet och jag gissar att bilarna var mindre då?
Måla om linjerna?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13384
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by amandara »

zoegas wrote: 26 Sep 2022, 12:53
amandara wrote: 26 Sep 2022, 12:38 Nere i parkeringsgaraget under mitt hus är parkeringsplatserna små så man får åla sig ut när man parkerat. Huset är från mitten av 60 talet och jag gissar att bilarna var mindre då?
Måla om linjerna?
Nä där är ju jävla betongpelare. Det går inte att bredda parkeringsrutorna annat än om man gör om 3 rutor till 2. Men då förlorar bostadsbolaget pengar på färre p platser - så det vill de nog inte göra. Men rent praktiskt skulle det gå. Överhuvudtaget tror jag inget är gjort med garaget sen huset byggdes. Men det håller bilen ren från snö och is och håller nere temperaturen i bilen på sommaren. Det funkar för det det är avsett för.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18966
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

zoegas wrote: 26 Sep 2022, 11:48 Det har spelat ut sin roll.
Japp! Jättekul när man får sms från Postnord "paketet kunde inte levereras" och jag har varit hemma hela tiden. Tydligen är det svårt att ringa på. Jag bor på bottenplan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply