AI - nej tack
Moderator: Moderator 1
AI - nej tack
Kommer att använda Facebook mycket mycket mindre. Gäller även insta. Har tagit bort alla bilder på mina barn från när de var små och inte hade förmåga eller förstånd till att ge mig tillstånd att dela bilderna. Ingen jävla AI ska komma och sno bilderna på dem. Egentligen skulle jag villja radera rubbet. Men jag är ansvarig för 3 grupper. Vill inte sumpa dem.
Men jag ska hitta nåt annat som inte är då insnyltade i AI och de ”fantastiska möjligheter” det orsakar. Orsakar. Drabbar. Vet inte om den mer kan drabba mänskligheten när det är människan som är orsaken nu till den.
Kommer inte försvinna helt. Men skriver mycket mindre och tänker på vad jag säger till vem jag säger det där. De vill smyga in AI obemärkt. De tror inte folk är medvetna. Många är inte det. De sväljer allt med hull och hår. Är en bonde i ett stort schackspel utan att förstå sin egentliga makt och möjlighet att påverka AIs utveckling.
Människor är så lättlurade. Är det gratis är DU produkten. Inte konsumenten. Din information säljs. Bilder. Adresser. Telefonnummer. Släktband.
Det kommer snart att dyka upp videoklipp på människor du känner igen som säger helt vansinniga och saker som gör dig upprörd. Men de är inte på riktigt. Det är AI.
Lita inte på nåt du ser eller hör. Det är inte för sent att ta kontroll över ditt eget liv.
Men jag ska hitta nåt annat som inte är då insnyltade i AI och de ”fantastiska möjligheter” det orsakar. Orsakar. Drabbar. Vet inte om den mer kan drabba mänskligheten när det är människan som är orsaken nu till den.
Kommer inte försvinna helt. Men skriver mycket mindre och tänker på vad jag säger till vem jag säger det där. De vill smyga in AI obemärkt. De tror inte folk är medvetna. Många är inte det. De sväljer allt med hull och hår. Är en bonde i ett stort schackspel utan att förstå sin egentliga makt och möjlighet att påverka AIs utveckling.
Människor är så lättlurade. Är det gratis är DU produkten. Inte konsumenten. Din information säljs. Bilder. Adresser. Telefonnummer. Släktband.
Det kommer snart att dyka upp videoklipp på människor du känner igen som säger helt vansinniga och saker som gör dig upprörd. Men de är inte på riktigt. Det är AI.
Lita inte på nåt du ser eller hör. Det är inte för sent att ta kontroll över ditt eget liv.
Målningen är själens spegel
Re: AI - nej tack
Jag har aldrig gillat Facebook. Så är inte insyltad där. Har inget annat sociala medierkonto förutom Youtube. Fast där är jag riktigt mycket. De sparar mina sökningar förstås, och botarna här på viska säljer info om vad jag pratar om här. Jag hatar det.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
https://www.youtube.com/shorts/hBmQJjxVvt4
Kort klipp om AI som inte tar upp riskerna med det. Jag har inte skrivit något på Facebook på länge, men de kollar nog på vad jag kollar på och samlar information om vad jag är intresserad av den vägen. Skrämmande. Men, ska man ta på sig foliehatten och gömma sig i en bunker? Jag väljer att leva i världen och göra lite som jag tycker. Kommer kanske att ångra mig om 10 år, vi får se.
Kort klipp om AI som inte tar upp riskerna med det. Jag har inte skrivit något på Facebook på länge, men de kollar nog på vad jag kollar på och samlar information om vad jag är intresserad av den vägen. Skrämmande. Men, ska man ta på sig foliehatten och gömma sig i en bunker? Jag väljer att leva i världen och göra lite som jag tycker. Kommer kanske att ångra mig om 10 år, vi får se.
Ja. De sparar allt. Precis allt. Allt du ser på. Allt du klickar på. Allt registreras och sparas. Allting säljs. Du är en handelsvara som fortsätter vara glad för du fick en diamant till. Bröd och skådespel
Skrev det här i en grupp men tog bort det illa kvickt. Vill inte att de ska veta att jag fattar vad de håller på med.
Skrev det här i en grupp men tog bort det illa kvickt. Vill inte att de ska veta att jag fattar vad de håller på med.
Min sjuksyrra föreslog att jag skulle läsa matte igen. Försöka komma in på KTH som var min dröm i gymnasiet. De håller på med AI. På den inriktningen jag ville gå på. Jag kanske kommer in. Men om jag uppenbarligen förstör koden blir det ju inte så bra för allt pekar på mig.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Själv funderar jag på att radera Facebook helt men vet inte riktigt vad jag ska göra med instagram som är kopplat till hela meta systemet... tycker det med ai är obehagligt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Har hittat en sajt/app. Mighty. Vet inte ännu om den använder ai. Måste ta reda på det.
Mitt boendestöd tycker om AI och tar emot det med öppna armar. Att hon är så lättlurad. Hade förväntat mig mer av henne. AI kommer ta hennes jobb. AI kommer bestämma hennes liv. Fast hon tror att hon har kontroll. Hon har redan fastnat. Hon sa hon lägger upp hela sitt liv på Facebook, Instagram och TikTok. Tänker inte leta upp henne. Hon har ingenting emot att bli ”kontrollerad” för hon har inget att dölja. Men det handlar om personlig integritet och frihet. Inte om man har rent mjöl i påsen eller inte.

Detta hittade jag på en profil (på Facebook) om hur man kan ha invändningar mot AI hos Meta. Men jag fick inte denna manual att fungera på telefonen, däremot på datorn. Tyvärr funkade inte sista steget med att verifiera mailadressen och nån kod till Facebook. Skriv gärna om ni får till detta!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Är också nojjigt inställd till AI och AGI.
Visst finns det flera olika typer av AI?
Får för mig att AGI är värre än "vanlig" AI?
AGI=artificiell generell intelligens.
Såg på nyheterna nånstans om det var tvn eller nätet, att pedofiler kan göra verklighetstrogna barnporrbilder som är svåra att skilja ur för mänskliga ögat, som Polisen får in över misstänkta fall att granska. Jävla sjukt!
Tror att människan kommer att förgöra sig själv till slut så lättlurade och ond som vi människor kan vara.
Visst finns det flera olika typer av AI?
Får för mig att AGI är värre än "vanlig" AI?
AGI=artificiell generell intelligens.
Såg på nyheterna nånstans om det var tvn eller nätet, att pedofiler kan göra verklighetstrogna barnporrbilder som är svåra att skilja ur för mänskliga ögat, som Polisen får in över misstänkta fall att granska. Jävla sjukt!
Tror att människan kommer att förgöra sig själv till slut så lättlurade och ond som vi människor kan vara.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Raderade precis Facebook pga deras nya ai som träder i kraft.
Ja visst gör det ont när knoppar brister