Vad hände i skolan? (The good and bad)

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Vad hände i skolan? (The good and bad)

Post by Zoidar »

Jag var kallad nörd i skolan av vissa. Mitt kompisgäng kallades 60-talarna. Idag är det ju snarast en komplimang, men då var det ett hån.

Iaf på bussen till skolan tog tuffingarna två säten var så nördarna fick stå. Det var en kille som var lite tuff, men inte direkt var värsting. Jag brukade sätta mig sätta mig bredvid honom. Han var schysst nog att låta mig sitta där. Senare när jag började gymma undrade han om vi kunde gymma tillsammans. Det blev så och vi blev vänner. Idag bor han i London och har barn. Tyvärr har jag ingen kontakt med honom numera, men när jag tänker tillbaka fick han mig att känna mig värdig. Ser att jag är vän med honom på FB. Kanske skicka ett meddelande?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad hände i skolan? (The good and bad)

Post by Geta »

Konstigt nog var jag inte ett dugg mobbad i skolan.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 22 Jul 2021, 20:57 Mitt kompisgäng kallades 60-talarna.
Jag förstår inte, du är väl född på 70-talet?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

I min högstadieskola fanns det vissa platser i matsalen där endast de i årskurs nio fick sitta. När jag gick i nian satt jag där med mina yngre kompisar som gick i åttan. Jag var väldigt utfryst av dem i min klass, men hade kompisar i andra klasser. Det var en stor högstadieskola, sex klasser per årskurs och även särskola.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Båda mina föräldrar är lärare, så jag kände mig "hemma" i skolan. Visst blev jag mobbad, men det blir väl alla mer eller mindre? Tyvärr förstod jag aldrig att de andra inte kände sig "hemma". Att läraren inte var en förälder man gillade.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Jag var en kameleont som kom bra överens med alla. Istället för att ha en bästis brukade jag networka med alla grupperingar. Byggde således relationer med alla och var omtyckt av de flesta. Det var fint för jag kunde hänga med de jag kände för. Jag hade dock en grupp som jag umgicks lite mer med på fritiden. Mitt starkaste verktyg för att bygga relationer var att visa ett genuint intresse och att lyssna på andra, särskilt när de hade det svårt.
'cause the freak inside controls my mind
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

blev mobbad i högstadiet pågrund av hur jag gick klädd
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 22 Jul 2021, 21:13 Jag förstår inte, du är väl född på 70-talet?
Det berodde på vi hade omoderna kläder. De tyckte vi klädde oss och såg ut som 60-talare.
Last edited by Zoidar on 22 Jul 2021, 22:52, edited 1 time in total.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 22 Jul 2021, 21:01 Konstigt nog var jag inte ett dugg mobbad i skolan.
Tänker snarlikt som dig Geta. Jag sa inte så mycket i skolan, orkade inte hänga med ut på aktiviteter ofta på högstadiet. Det var då min schizofreni började påverka mig. Men jag kan inte påstå att jag var mobbad. Det var en person som tyckte jag svävade bland molnen. Var en dagdrömmare. Men det stämmer ju så det tar jag inte åt mig för det.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag kom 6a i stöta kula i skolmästerskapen där stadens samtliga skolor medverkade. Läraren påpekade dock att jag behövde bli 5a för att ge skolan poäng.

Det var i 8an eller 9an då jag börjat styrketräna. Då blev jag kändis på skolan. Det är han som är stark. Dock skulle vi lyfta marklyft på sista natten med gänget i 9an och jag misslyckades, där en annan kille klarade. Detta var inför hela skolan, men jag brydde mig inte alls. Mitt ego var pumpat på den tiden.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Jag var ganska osynlig i skolan. Fast jag busade vissa år när vi hade svaga lärare. På skolgården lekte jag med de andra så mobbad var jag inte. Men är vi flyttade gick jag i åttan och under en termin blev jag mobbad och utfryst av killarna i klassen. Blev kallad för idiot och ful och man gjorde sig lustig över mitt namn. Men jag blev kompis med två tjejer som rökte. Vi brukade gå in på toa och röka mellan lektionerna. Men hemma var jag totalt ensam,

Senare på gymnasiet var situationen något liknande fast jag blev mer accepterad av tjejerna och lyckades bli kompis med några av dem. I bland gick jag på krogen med dem men för det mesta var jag ensam hemma med föräldrarna. Det var fruktansvärt nedbrytande.
Egentligen är allt bara på låtsas.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Grundskolan vill jag helst glömma. Var mobbad i låg och mellanstadiet. Högstadiet gick bättre.
När jag började gymnasiet blev jag så förvånad, då alla var vänliga och studiemedvetna. Var en bra tid och jag kom bra överens både med killar och tjejer. De tre åren var kanske de bästa i mitt liv. Speciellt vårterminen i åk III, som den pluggmaskin jag var skrev jag blixtsnabbt och lärde mig allt ganska snabbt. Kunde göra mig förstådd på franska då om vi bortser från NT ämnena. Idag har jag glömt all franska............
Post Reply