Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

Bibeln är bra på att säga emot sig själv! Det menas väl att arbetsföra ska jobba och inte tigga.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Tar inte åt mig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du är väl inte arbetsför, Nissegossen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 25 Aug 2023, 12:51 Bibeln är bra på att säga emot sig själv! Det menas väl att arbetsföra ska jobba och inte tigga.
Inlägget före
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag har gett min frukostmacka till en hemlös när han gick på pendeltåget och frågade om pengar. Han blev jätteglad. En annan gång fick en annan person ett äpple och blev också glad. Ger aldrig pengar.

Kanske fördom eller inte. Men pengar går till härbärge och droger. Härbärge kan jag bidra till men inte droger. Drför ger jag bara mat
Målningen är själens spegel
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Har också hänt att jag vid ett tillfälle gjorde det. Tror säkert att det finns ruffel och båg. Jag såg en dokumentär på SVT om en kvinna med familj som tog sina rundor till Sverige för att tigga.Och om jag minns rätt fick de stanna 3 månader i Sverige, under de 3 månaderna tiggde hon pengar för att ta med så att de kunde hanka sig fram en tid och sen återvända tigga 3 månader . De får inga jobb i Rumänien zigenare många gånger utstötta.
Det är ingen som tigger frivilligt. Jag tror väldigt många hade blivit väldigt glada om de istället för att tigga hade blivit erbjudna ett jobb.
Och är det inte så att många utnyttjar utländsk arbetskraft för en spottstyver istället för att ge den lön man är berättigad till.
Sävida det inte är högre tjänster då har de nog mer än avtalsenliga löner.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Nog om tiggeri nu, please!

Har ni vunnit en storvinst på spel någon gång??
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Nej, spelar sällan men varje gång jag spelar hoppas jag på storvinsten och tror på den fram till resultat och då tar drömmen slut.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Vann 600 kr i väntrummet hos tandläkaren. Det var en storvinst för mig. Efter det har jag bara vunnit 30 kr. En ny lott. Köper väldigt sällan lotter.
Målningen är själens spegel
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

När jag var 12 skrapade jag 1000kr på Triss. Mamma och hennes dåvarande sambo delade på pengarna och jag fick en hundralapp av dessa 1000kr. Dåligt.

Samma fråga.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 26 Aug 2023, 08:15 När jag var 12 skrapade jag 1000kr på Triss. Mamma och hennes dåvarande sambo delade på pengarna och jag fick en hundralapp av dessa 1000kr. Dåligt.

Samma fråga.
Va? Var det din trisslott skulle du ju fått allt. Vad taskigt av dem!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

De tyckte nog att jag var för liten för så mycket pengar. Dessutom är det väl 18-årsgräns på Triss? Men jag håller med dig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply