Det var länge sen jag köpte den men jag tror 1200-1500 kr nånstans, men jag köpte den på rea.
Klocktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Klocktråden
Varför inte slänga upp en bild på klockan, amandara?
Nej för fasen. Lägg inte upp några bilder! Det finns information i bilderna som den kunniga kan utnyttja.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nej det gör jag inte. Jag kan oxå känna mig trackad, alltså spårad, på nätet. Kontrollerad och övervakad. Det är sen gamla psykoser och verkliga erfarenheter som man passar sig.
Precis så, Amandara.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Som inlagd fick jag inte ha min fina Longines-klocka på mig, den låstes in i ett värdeskåp. Den går ej på batterier utan laddas upp vid rörelse. Det räckte för att den skulle stanna, men nu har den börjat gå igen, efter att jag burit den hela dagen. Nu måste jag konsultera instruktionsboken för att luska ut hur man ställer in tiden. Om jag går till urmakaren, kan de ta betalt för att ställa in tiden? En hundring kan jag tänka mig att betala.
Jag tar med mig instruktionsboken till min syster på lördag så får hon ställa in tiden. Det är så liten text i boken att jag inget ser ens med glasögon.
Frågan är om jag ska förbi klockaffären och be dem ställa in tiden åt mig. Kan det kosta mig något? Är det en bra eller dum idé?
Även om de tar betalt, så kan det inte bli så dyrt.
Nej, precis. En hundralapp kanske. Men jag känner mig dum att gå till urmakaren med en sådan enkel sak. Är rädd att inte få kronan ordentligt inskruvad så att jag får fukt (= rost) i klockan.
Men ta ett förstoringsglas och läs instruktionerna, Fantasio.