Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by Klankedinken »

Man råbarka och säga att du har chips på pizzan!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Äter du snabbmat ofta? Vad kostar en pizza i din hemstad. Här minst 90 kronor, i alla fall på det ställe jag brukar gå till.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är svag för kyckling och handlade på American fried chicken när de låg nere på stan. Nu ligger de rätt långt borta. Det verkar inte som att de har en egen hemsida, det är dåligt tycker jag. Har varit inne på vissa sidor och de har fått både ris och ros. Man måste ha förståelse för att det tar tid att få maten, kycklingen får ju inte vara rosa inuti.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tänk om Kentucky fried chicken kunde öppna i min stad. För de finns väl i Sverige? Men då hamnar säkert restaurangen vid ett externt köpcentrum en lång bit från mig. Man vill ju inte att pommes friten ska kallna för det blir inte bra att mikra. Jag är svag för kyckling. Oh, vad sugen jag blir på snabbmat.

Tar jag mig inte till mataffären vid elva imorgon blir det kanske Spicy hot. Det minns jag att Ms Tibbs gillar. Jag hinner hem och äta maten innan den kallnat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu är det ett tag sedan jag köpte snabbmat. Är i nuläget inte sugen på något ätbart, för en gångs skull. Tror inte det blir någon snabbmat i helgen, men man vet aldrig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Återigen funderar jag på att köpa mat från något uteställe. Jag tänker Spicy hot och någon rätt med chilifrukt efter namnet på menyn. Jag gillar stark mat, men den de serverar är rätt mild, chilifrukt eller ej. Men det är gott ändå. Jag måste lyfta fram såsen man får i en liten burk, den gör sig utomordentligt på riset. Fort går det även att få maten, så jag kallar den snabbmat. Mums!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kenbtucky fried chicken verkar inte gå "all in" i sin satsning på Sverige. Synd, för där kan jag tänka mig att bli stammis. Jag får mest upp American fried chicken vid sökning och det står att de har tillfälligt stängt. Permanent? Friterad kyckling må vara onyttigt men ack så gott.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag har bara ätit där en eller två gånger. Blir oftast Max.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Aha, Zoidar. Finns KFC i din hemstad? MAX tycker jag om, men ligger lite illa till för mig som helst tar med mig maten hem.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jo KFC finns här. Känner till en KFC. Kan finnas fler.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nu blev jag sugen på åka till Max. Men ligger i sängen. Nedbäddad.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är sugen på klassisk korvkioskmat; Tjock korv och potatismos. Eller varför inte en Superstar? Finns visst bara två Sibyllor kvar i min stad. Fast sedan har vi välrennomerade Leon's och det är också en korvmoj.
Post Reply