Jag har gett bland annat sporadiska gåvor och de räknas inte med. Sen har jag gett regelbundet till Open doors, men de sa jag var tvungen att anmäla hos dem om jag ville ha skattereduktion hos skatteverket och det har jag inte gjort. Så nä får inget tillbaka. Sen fattar jag inte att maxsumman är 6000kr. Så om jag är generös och ger mer än 6000kr så får jag betala skatt.
Löning ...
Moderator: Moderator 1
Re: Löning ...
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- Guldmedlem
Ok Tack!
Jag gav 300 i månaden under 7 månader!
De kallades för swishhoror.
Varför ska det inte vara skatt på att tigga pengar?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ser på Lyxfällan just nu. När jag ser detta program känner jag mig förhållandevis duktig med pengar. Allt är relativt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Vi kommer att betala ut 9 369 kronor till dig den 18 mar. Det är mindre än förra året :(
Dessutom är jag återbetalningsskyldig på 4000 kronor.. :(
Jag gillar inte de nya ekonomiska förutsättningarna jag har satt mig i..
Hittills har jag tagit u 30´000 från mitt sparkonto och jag har mer ränta kvar sen förra året :)..
Jag måste nog börja jobba :(
Hittills har jag tagit u 30´000 från mitt sparkonto och jag har mer ränta kvar sen förra året :)..
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Lycka till med jobbet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Var är bostadstillägget?Klankedinken wrote: ↑13 Mar 2022, 10:56 Vi kommer att betala ut 9 369 kronor till dig den 18 mar. Det är mindre än förra året :(
Eller bor du i en övergiven kvarn/bod i skog?
-
- Guldmedlem
Dom tog bort det p.g.a. min "förmögenhet"Snuttan wrote: ↑13 Mar 2022, 11:20Var är bostadstillägget?Klankedinken wrote: ↑13 Mar 2022, 10:56 Vi kommer att betala ut 9 369 kronor till dig den 18 mar. Det är mindre än förra året :(
Eller bor du i en övergiven kvarn/bod i skog?
Usch på FK. Har du haft över 100 000 då?
Det som är mening med bostadstillägget är ju att de ska kompensera ens låga ersättningsnivå.
Får man skadestånd så vill dem att de ska gå till "nödvändigheter"
Får man skadestånd så vill dem att de ska gå till "nödvändigheter"
-
- Guldmedlem
Ja.. jag har råd att leva utan bostadstillägg.. men jag gillar ju inte att mina försäkringspengar ska gå till överlevnad när jag kanske behöver dom när jag blir pensionär till exempel!