Gissar du behöver mera fett. Enligt den dr. berg som du länkat till förr ska ju mättat fett vara nyttigt, för att bygga upp cellväggar. Där på den japanska ön(minns inte namn) där många förr blev hundra år gammal. Där stekte dem mat i valspäck.
Hercules723 wrote: ↑13 Mar 2022, 22:33
Gissar du behöver mera fett. Enligt den dr. berg som du länkat till förr ska ju mättat fett vara nyttigt, för att bygga upp cellväggar. Där på den japanska ön(minns inte namn) där många förr blev hundra år gammal. Där stekte dem mat i valspäck.
Två skäl till jag inte äter som Eric Berg. 1. Jag blir depp av strikt Lchf. 2. Det är hiskeligt dyrt.
Men visst, mer fett är nog inte fel.
Jag fått fett från rapsolja, filmjölk och ägg. Och nötter, fröer. Fast havre är rätt fettrikt också jämfört med t.ex. ris, potatis, pasta.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Falukorv med pepparrotssås eller biff a la Lindström finns att köpa idag. Jag gillar inte rödbetor (men rödbetssallad smakar bra) så jag tar falukorven.
Idag hade jag tur att matlåda fanns kvar när jag var i affären på eftermiddagen. Sprödbakad fisk med remouladsås eller pastagratäng med kyckling och bacon serveras imorgon. Det blir pastagratängen för mig. Ska försöka komma upp vid elva. Blir jag hungrig nu på kvällen har jag köttbullar att mikra.
Köttfärslimpa med fetaost och soltorkade tomater och fiskgryta med ägg- och dillsås säljs imorgon. Klart jag tar köttfärslimpa. Nu måste jag se till att komma iväg till affären. Ett mål mat om dagen äter jag och det räcker åt mig.
Det blev ingen lunchlåda idag, jag sov till klockan tolv o gick direkt till mötesplatsen. Imorgon serveras stekt fläsk med löksås och köttgryta med röd curry. Eftersom jag har injektion klockan tio kommer jag från mottagningen klockan ett och då kan jag gå till Hemköp på Kungsgatan där de lagar maten. De har fler lådor. Men tror inte jag orkar, jag köper mig nog en frysrätt.
Imorgon är det två toppenrätter som erbjuds: fläskfilé med grönpepparsås och potatis + grillad kycklingfilé, stekt kulpotatis. Är sugen på kulpotatis. Jag måste upp och vara i affären senast klockan tolv.
Jag måste börja leva snålt. Kommer om jag kommer ihåg det att köpa ravioli på burk (har två bamseburkar hemma redan) och Soldatens ärtsoppa. Dessutom kan jag leva på knäckebröd med tonfisk på lite då och då. Köpa mycket frysrätter, för en sådan kostar väl inte ens 30 kronor. Fast de mättar bara för stunden. Att köpa snabbmat är uteslutet. Likaså att handla på Systembolaget. Jag får hålla lite extra i pengarna en period.