Bra tips. Ska se om jag får ihop det. :)Nissegossen wrote: ↑09 Mar 2022, 12:17Gör egengjord chokladglass i den har jag snabbkaffe en matsked ger smak av kaffe och det kan kryddas även med annat i glassen, gott. Samt kaffe tillsammans med glassen
Kaffetråden
Moderator: Moderator 1
Re: Kaffetråden
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Recept; 50 gram smält smör, tre ägg, 5 matskedar socker, en matsked snabbkaffe tre matskedar kakao 2 teskedar vaniljsocker, valfritt kanel och kardemumma jag brukar inte använda det. Vispa ihop detta med en visp. Ta fram grädde häll i lämplig bunke, ta elvisp om du har vispa grädden tjock häll i en burk sötad kondenserad mjölk, kan uteslutas. Ta häll i kastrullen med det andra vispa till jämn brun smet häll i glassen i en gammal rengjord glassbytta in i frysen vänta åtminstone 6 timmar smaka med en balja kaffe.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Den här veckan blev det ICA mellanrost.

-
- Litiummedlem
Ja det är så fult med smyghöjningar i priset genom kvantitetsminskningar. Gäller ju det mesta i förpackningsväg idag
Druckit en liter. Kokade upp 6dl till. Då klarar jag väl morgonen?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- Litiummedlem
Min mage tycks fixa det, men jag börjar svettas när jag druckit för mycket.Mosbrickan wrote: ↑22 Mar 2022, 12:03
Hehe, hur klarar magen allt kaffe? Jag har dragit ner ganska mycket själv.
Själv dricker jag 5-6 muggar var dagZoidar wrote: ↑22 Mar 2022, 12:18Min mage tycks fixa det, men jag börjar svettas när jag druckit för mycket.Mosbrickan wrote: ↑22 Mar 2022, 12:03
Hehe, hur klarar magen allt kaffe? Jag har dragit ner ganska mycket själv.
Jag dricker också ICA:s kaffe.
Lidls eko dricker jag.
Ägglatte med kanel